Trwa ładowanie...

Chodzenie z kijkami - jak wybrać kijki, technika, strój, efekty

Chodzenie z kijkami czyli nordic walking to bardzo popularna dyscyplina sportu, która znalazła uznanie na całym świecie. Jak prawidłowo chodzić z kijkami? Jakie efekty daje chodzenie z kijkami?

Zobacz film: "Ćwiczenia na barki i ramiona"

spis treści

1. Jak wybrać kijki do nordic walking?

Zanim zaczniemy myśleć o chodzeniu z kijkami musimy zaopatrzyć się w odpowiednie kije. Na rynku dostępne są różne kijki do nordic walking: z włókna szklanego, włókna węglowego oraz z aluminium.

Kijki do chodzenia mają specjalne rękawiczki bądź opaski, które pozwalają im swobodnie poruszać się podczas treningu. Dzięki rękawiczkom nie trzeba cały czas trzymać dłoni na rękojeściach. Rękawiczki powinny być zdejmowane aby móc je swobodnie wyprać.

Kije do chodzenia są zakończone grotem. Gdy maszerujemy po twardej nawierzchni takiej jak asfalt powinniśmy zakładać na groty gumowe nakładki.

Można wybrać kijki do chodzenia o regulowanej długości bądź o stałej długości. Kilki powinny mieć 65% wzrostu użytkownika. Osoby początkujące mogą rozpocząć chodzenie z kijkami o 5 cm krótszymi.

Ćwiczenia ramion
Ćwiczenia ramion

Trening na ramiona i mięśnie klatki piersiowej można wykonywać w domu lub na siłowni. Aby ćwiczyć w domu,...

zobacz galerię

2. Technika chodzenia z kijkami

Chodzenie z kijkami wymaga od nas odpowiedniej techniki. Naukę chodzenia z kijkami zaczynamy bez kijków. Idziemy stawiając długie kroki od pięty. Plecy powinny być wyprostowane a wzrok skierowany przed siebie. Nasze ramiona powinny być rozluźnione a plecy proste.

Ćwiczenia z kijkami zaczynamy od ciągnięcia ich za sobą. Wykonujemy rękami lekkie wymachy. Kijki są zaczepione na specjalnych rękawiczkach lub opaskach więc nie powinniśmy trzymać ich w dłoniach.

Chwytamy kijki w dłonie i opieramy na podłożu. Odepchnięcie powinno mieć kierunek do tyłu. Kijek wbijamy mniej więcej w połowie kroku i odpychamy się od podłoża. Lewy kij dotyka do podłoża w momencie, gdy stawiamy na nim prawą piętę i odwrotnie.

Ważne jest aby każdy trening rozpocząć rozgrzewką. Dzięki temu możemy uniknąć niepotrzebnych urazów i kontuzji.

3. Strój do nordic walking

Chodzenie z kijkami warto rozpocząć od wyboru wygodnego stroju. Buty do chodzenia z kijkami powinny być wygodne. Dobrze żeby były oddychające i w miarę luźne. Strój powinien być wygodny i oddychający. Dobrze też, żeby odprowadzał pot.

Podczas chodzenia z kijkami warto wyposażyć się w pas biodrowy na którym będziemy mogli zaczepić butelkę z wodą oraz telefon komórkowy. Przydatnym narzędziem będzie krokomierz bądź aplikacja w telefonie za pomocą, której będziemy mogli mierzyć swoją aktywność fizyczną.

Zobacz też:

4. Efekty chodzenia z kijkami

Chodzenie z kijkami pozytywnie wpływa na poprawę kondycji. Dzięki niemu wzmacnia się nasza wydolność i mięśnie. Chodzenie z kijkami pomaga zapobiegać chorobom układu krążenia. Chodzenie z kijkami sprzyja dotlenieniu organizmu.

Chodzenie z kijkami nie obciąża kręgosłupa oraz stawów, dlatego jest polecane osobom z nadwagą i otyłością. Dzięki treningowi z kijkami można zgubić zbędne kilogramy. Podczas godzinnego chodzenia z kijkami możemy spalić 400 kcal. Dzięki nordic walking pozbędziemy się cellulitu i ujędrnimy skórę.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.