Trwa ładowanie...

Ćwiczenia na uda i łydki – ćwiczenia na przywodziciele i odwodziciele, nożyce, wznosy nóg, przysiady, krzesełko

Smukłe nogi to marzenie każdej kobiety i to szczególnie latem. Wystarczy poświęcić kilkanaście 10 minut na ćwiczenia na uda i łydki, aby cieszyć się zdrowymi i smukłymi nogami nie tylko w lecie.

Zobacz film: "Trening wysmuklający łydki. Wystarczy 5 minut"

spis treści

1. Ćwiczenia na uda i łydki – ćwiczenia na przywodziciele i odwodziciele

Ćwiczenia na uda i łydki są bardzo różnorodne. Trening nóg można zacząć od ćwiczeń na odwodziciele i przywodziciele. Kładziemy się na plecach i unosimy nogi do góry. Ręce powinny być ułożone wzdłuż tułowia. Nogi uginamy lekko w kolanach. Mięśnie nóg powinny być napięte a następnie odwodzimy nogi na zewnątrz i wracając do pozycji wyjściowej przywodzimy je do środka.

Ćwiczenia na przywodziciele i odwodziciele powtarzamy 20 razy. Powinniśmy wykonać 3 serie tego ćwiczenia na uda i łydki.

Doskonałe sposoby na szczupłe nogi
Doskonałe sposoby na szczupłe nogi [10 zdjęć]

Koniec lata to wcale nie znak, że możesz przestać dbać o swoją figurę. To samo dotyczy okresu odległego...

zobacz galerię

2. Ćwiczenia na uda i łydki – nożyce

Ćwiczenia na uda i łydki możemy wykonywać na brzuchu. Głowę opieramy na złożonych przed sobą rękach. Unosimy na przemian wyprostowane w kolanach nogi. Podczas tego ćwiczenia na uda i łydki biodra powinny być cały czas oparte o podłoże. Takie pionowe nożyce wykonujemy w 3 serach po 15 razy.

3. Ćwiczenia na uda i łydki – wznosy nóg

Ćwicząc uda i łydki nie można zapomnieć o wznosach nóg. Kładziemy się na brzuchu tak jak w poprzednim ćwiczeniu. Na kostki nóg zakładamy opaski z ciężarkami bądź chwytamy stopami hantle. To ćwiczenie głownie trenuje łydki. Pięty przyciągamy do pośladków i wracamy do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie nie musi być wykonywane z obciążeniem. Ważne jest aby mięśnie były napięte. Ćwiczenie wykonujemy w 3 seriach po 15 razy.

4. Ćwiczenia na uda i łydki – przysiady

Nic tak nie działa na uda i łydki jak przysiady. Możemy wykonywać różne rodzaje przysiadów: półprzysiady, pełne przysiady, przysiady w rozkroku, a także przysiady plie.

Podczas jednego treningu nie musimy wykonywac wszystkich przysiadów. Aby urozmaicić trening można zmieniać ćwiczenia. Ważne jest aby przy wykonywaniu każdego z rodzajów przysiadów mieć proste plecy i napięty brzuch.

Ćwiczenia na uda i łydki w formie przysiadów wykonujemy w 3 seriach po 20 powtórzeń. Przysiady przyczynia się także do poprawy wyglądu pośladków. Staną się one jędrne i uniesione.

5. Ćwiczenia na uda i łydki – krzesełko

Krzesełko to rewelacyjny trening na łydki. Opieramy się o ścianę i zginamy kolana do takiego momentu, aby utworzyły z udami kąt prosty. W takiej pozycji trzeba wytrzymać 5 sekund. Po upływie tego czasu rozluźniamy mięśnie. W jednej serii wykonujemy 20 powtórzeń.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.