Trwa ładowanie...

Jumping fitness – zasady, zalety, przeciwwskazania

Jumping fitness to nowoczesna forma zajęć, która cieszy się coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród kobiet. Ta forma ćwiczeń pozwala spalić bardzo dużą ilość kalorii, pozwalając przy tym wykonywać ruchy w rytm ulubionej muzyka, na trampolinie. Sport ten jest niezwykle wymagający, ale warto go spróbować. Na czym polega jumping fitness i jakie są jego zalety?

Zobacz film: "10 urodowych trików, które musisz znać"

spis treści

1. Jumping fitness – zasady

Jumping fitness niektórym może kojarzyć się z dziecięcą zabawą skakania na trampolinie. I tak właśnie jest jumping fitness, to kombinacja ćwiczeń, wykonywanych na specjalnej, jednoosobowej trampolinie do ćwiczeń. Trampolina wyposażona jest w specjalny uchwyt, który umożliwia utrzymywanie równowagi oraz pozwala na wykonywanie bardziej skomplikowanych ćwiczeń.

Jumping fitness to skakanie połączone z treningiem wzmacniającym i elementami aerobiku. W rytm każdej, rytmicznej muzyki możliwe jest wykonywanie efektownych układów tanecznych.

Jumping fitness to oferta, która na stałe zagościła w wielu klubach fitness. Zajęcia cieszą się bardzo dużą popularnością, dlatego miejsca są ograniczone. Warto jest zapisać się na jedne zajęcia jumping fitness i poznać nieco inną, ale bardzo ciekawą formę ćwiczeń.

2. Jumping fitness – zalety

Zalety wynikających z uprawiana jumping fitness jest bardzo wiele. Podczas zajęć jesteśmy w ciągłych ruchu, a zajęcia są naprawdę bardzo wymagające. Taki trening pozwala na spalanie bardzo dużej ilości kalorii. Podczas treningu jumping fitness, trwającego godzinę można spalić niemalże 800 kalorii. Pozostałe zalety jumping fitness: poprawa koordynacji ruchowej oraz ćwiczenia na poprawę zachowania równowagi; większa świadomość ciała i ruchów; efektywne spalanie tkanki tłuszczowej; wzmocnienie mięśnie, kości i stawów; poprawa samopoczucia; zwiększenie motywacji do dalszych ćwiczeń. Efekty treningu jumping fitness będą zauważalne z treningu na trening, dlatego z całą pewnością staną się twoimi ulubionymi zajęciami. Ważne jest, aby trening jumping fitness był połączony z odpowiednio zbilansowaną dietą, która zagwarantuje spalanie tkanki tłuszczowej. Dieta jest podstawą każdego odchudzania, dlatego to ona powinna stanowić najważniejszy element walki o wymarzoną sylwetkę.

3. Jumping fitness – przeciwwskazania

Jak zostało wspomniane jumping fitness to bardzo wymagające i męcząca forma aktywności, dlatego niektórzy nie powinni jej wykonywać. Jumping fitness nie jest dla: kobiet w ciąży; osób chorujących na dyskopatię; osób chorujących na osteoporozę; osób po endoprotezie; osób po niedawnych kontuzjach czy urazach; osób z chorobami stawu kolanowego i skokowego. Jumping fitness, czyli ćwiczenia na trampolinie, to bardzo ciekawa opcja dla osób, które szukają nowej aktywności. Ten rodzaj fitness jest nowy, dlatego nie każdy może o nim wiedzieć, wybierając się do szkoły fitness, pytajmy o te zajęcia. Mimo licznych, pozytywnych opinii sami powinniśmy wypróbować zajęcia na trampolinach i zdecydować, czy im podołamy i czy to forma aktywności właśnie dla nas. Dla niektórych jumping fitness może okazać się za trudnym sportem, nie ma co się dziwić, mało kto wytrzymuje na godzinnych zajęciach, bez przerwy skacząc.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.