Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Joanna Hirszler

Mity dotyczące chirurgii plastycznej

Avatar placeholder
17.03.2015 09:05
Mity dotyczące chirurgii plastycznej
Mity dotyczące chirurgii plastycznej

Zabiegi chirurgii plastycznej nie stanowią już tematu tabu. Są one coraz bardziej popularne i coraz więcej kobiet decyduje się na taką metodę upiększania twarzy i ciała. W stosunku do chirurgii plastycznej pojawiło się wiele plotek i mitów. Oto trzy najpopularniejsze z nich.

spis treści

1. Chirurgia plastyczna dawniej i dziś

Kilkanaście lat temu o chirurgii plastycznej wiele się nie mówiło, a osoby poddające się tym zabiegom korygującym raczej się tym nie chwaliły. Kobiety zgłaszały się do chirurgów w trakcie wczesnych, porannych godzin, aby przypadkiem nikt się o tym nie dowiedział. Obecnie można powiedzieć, że operacje plastyczne to część naszej kultury. Uważnie śledzimy postępowanie gwiazd, zwracamy uwagę na to, jakie zabiegi one sobie wykonują. Czy dana celebrytka zoperowała nos, biust, a może pośladki? Bardzo nas to ciekawi i często same mamy ochotę wykonać sobie taki zabieg.

2. Czy na operacje plastyczne mogą sobie pozwolić jedynie osoby bogate?

Ceny zabiegów chirurgicznych spadają w dół i obecnie można uzyskać duże zmiany w wyglądzie niekoniecznie dużym kosztem. Operacje plastyczne są coraz lepiej dostępne, coraz więcej placówek medycznych umożliwia pacjentom skorygowanie wad urody. Ceny stają się bardzo przystępne i na zabieg mogą sobie pozwolić nawet osoby o niskich zarobkach. W USA średni koszt operacji powiększających biust, korygujących brzuch lub nos wynosi około 5000 dolarów. Jest to znaczący spadek w stosunku do dawnych cen tych zabiegów. Ponadto w wielu placówkach pacjenci mogą wybrać formę płatności. Często jest też możliwość zapłaty w ratach, a banki oferują kredyty na operacje plastyczne.

Zobacz film: "Czy można odmówić pacjentowi zabiegu chirurgii plastycznej bądź medycyny estetycznej?"

3. Czy chirurgia plastyczna to zabieg poprawiający urodę?

Termin „chirurgia plastyczna” wywodzi się z języka łacińskiego od słowa „plastikos”, czyli „do formy”. Jednak w wielu gabinetach kosmetycznych zabiegi te nie mają wiele wspólnego z poprawianiem wyglądu. Wykonuje się je w celu poprawy stanu zdrowia lub po wypadkach w celu przywrócenia normalnego wyglądu twarzy i ciała. Przykładowym celem zabiegu może być rekonstrukcja ucha bądź rekonstrukcja piersi. Ilość zabiegów rekonstrukcyjnych wzrosła w ciągu ostatnich 10 lat o 34%. W 2005 roku wykonano wiele zabiegów polegających na usunięciu guza, naprawie uszkodzeń twarzy, niwelowaniu blizn, rekonstrukcji twarzy i zmniejszenia piersi. Przykładowo, zabieg korekcji nosa często wykonywany jest w leczeniu bezdechu sennego lub chorób zatok. Nie zawsze chodzi o idealny kształt nosa, a o zdrowie pacjenta. Chirurgia plastyczna bardzo pomogła też pacjentkom, które chorowały na raka piersi bądź osobom z wadami wrodzonymi, które miały zniekształconą twarz lub ciało.

4. Czy operacje plastyczne to zabiegi przeznaczone głównie dla kobiet?

Dawniej rynek oferował jedynie zabiegi korygujące dla pań. Obecnie oferta ta wzbogaciła sie znacznie o zabiegi korygujące dla mężczyzn. Obecnie około 15% wszystkich zabiegów liposukcji, korekcji powiek oraz 24% zabiegów korygujących kształt nosa jest przeprowadzanych u panów. Chirurgia plastyczna to fantastyczna metoda dla osób, których twarz lub ciało zniekształciło się w wyniku drastycznych wypadków. Jest to metoda, która umożliwiła wielu osobom powrót do normalnego życia.

Jednak czy w przypadku normalnych osób, być może posiadających drobne mankamenty urody, jest sens aż tak bardzo ingerować w wygląd? Pamiętajmy, że każdy z nas jest indywidualną osobą, różniącą się od innych charakterem i wyglądem. W przypadku chirurgii plastycznej można mieć wrażenie, że zabiegi korygujące sprawiają, że wiele osób zaczyna wyglądać bardzo podobnie. Jeżeli nie ma wskazań lekarskich do zabiegu, zastanówmy się poważnie, zanim zdecydujemy się na jedną z tych poważnych operacji.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze