Trwa ładowanie...

Nawilżanie skóry od wewnątrz

Gładka, jędrna skóra to jeden z atrybutów kobiecej urody. Niestety, mimo starannej pielęgnacji skórze wielu kobiet daleko do ideału. Szczególnie częstym problemem jest wysuszenie i nadmierne łuszczenie się naskórka. Są to typowe oznaki odwodnienia skóry. Aby skóra była optymalnie nawilżona, nie wystarczą jednak kremy do twarzy. Konieczne jest nawilżenie jej od wewnątrz.

Zobacz film: "Jaką wodę pić?"

spis treści

1. Co pić, aby skóra była piękna i zdrowa?

Najprostszym sposobem na nawilżenie skóry jest przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów. Nie każdy płyn jest jednak równie korzystny dla wyglądu skóry. Słodkie napoje gazowane zawierają dużo cukru i są pozbawione cennych witamin oraz składników mineralnych. Znacznie lepszym wyborem jest woda mineralna z dodatkiem cytryny. Cytryna to doskonałe źródło witaminy C, która poprawia wygląd skóry. Osoby, które nie przepadają za smakiem wody, a chcą nawilżyć skórę od wewnątrz, mogą sięgnąć po herbatę rooibos. Odmiana ta nie zawiera kofeiny i jest bogata w antyoksydanty oraz minerały. Witaminy i składniki mineralne znajdują się również w sokach warzywnych i owocowych. Najzdrowsze są te świeżo wyciśnięte w domu, mamy wówczas pewność, że nie zawierają żadnych konserwantów ani substancji słodzących.

2. Dieta na piękną skórę

Jeśli chcesz mieć gładką, nawilżoną skórę, zadbaj o to, by w twoim jadłospisie znalazły się produkty bogate w składniki odżywcze. Szczególnie ważne są witaminy z grupy B, które wspomagają produkcję kolagenu i włókien elastyny. Witaminy B znajdują się w produktach pełnoziarnistych, mięsie i drożdżach. Na poziom nawilżenia skóry wpływają również kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, które ograniczają utratę wody z komórek skóry.

Kwasy tłuszczowe znajdują się w oleju, tłustych rybach, orzechach, awokado i oliwkach. W diecie dla skóry nie może również zabraknąć owoców i warzyw – zawierają one około 90% wody niezbędnej do prawidłowego nawodnienia organizmu. Z kolei duża zawartość witamin i minerałów sprawia, że produkty te korzystnie wpływają na funkcjonowanie organizmu i wygląd skóry. Jadłospis należy uzupełniać o płyny – oprócz wody i zdrowych soków warto spożywać niesłodzone herbatki owocowe. Przyjmuje się, że 8 szklanek płynów dziennie to minimum konieczne do zachowania zdrowia i urody. Warto o tym pamiętać, planując dietę dla skóry.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.