Trwa ładowanie...

5 powodów, dla których warto ćwiczyć wieczorem (WIDEO)

Zobacz film: "5 powodów, dla których warto ćwiczyć wieczorem"

W ostatnim czasie popularna była opinia, że najlepsze efekty daje ćwiczenie we wczesnych godzinach porannych. Jednak co w sytuacji, jeśli nie lubimy wstawać rano? Czy wtedy należy zupełnie zrezygnować ze sportu? Niekoniecznie.

Badania naukowców dowodzą, że korzystniejsze dla nas może być trenowanie wieczorem. 5 powodów, dla których warto ćwiczyć wieczorem. Lepszy sen. Liczne badania pokazały, że osoby, które ćwiczą wieczorem lepiej śpią.

Po wieczornej aktywności mięśnie regenerują się w czasie snu, a ponadto wstaje się w dobrym nastroju. Lepsze treningi. Wieczorne treningi przyczyniają się do znacznego wzrostu mięśni oraz poprawy wytrzymałości.

To oznacza, że ćwiczenia wieczorne są efektywniejsze niż poranne. Obniżenie ciśnienia krwi. "Journal of Strenght & Conditioning Research" podaje, że osoby, które ćwiczą wieczorami mają o 15 procent niższe ciśnienie tętnicze niż ćwiczący w porannych godzinach.

Osiągniesz lepsze wyniki, badania przeprowadzone przez naukowców z uniwersytetu w Birmingham pokazują, że osoby ćwiczące wieczorem robią to z 20 procent większą intensywnością. W konsekwencji spalają więcej kalorii, mają też silniejsze ciało.

Będziesz bardziej umięśniony. Poziom kortyzolu o poranku jest niższy, co hamuje wzrost mięśni. Z kolei wieczorem wyższy jest poziom testosteronu, który przyczynia się do zwiększenia masy mięśniowej.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.