Trwa ładowanie...

Badminton – zasady, wpływ na zdrowie

Badminton to nie tylko sport olimpijski, ale przede wszystkim gra dzięki której możemy spalić tkankę tłuszczową i wzmocnić swoje ramiona. Jakie są zasady badmintona? Jakie korzyści przyniesie nam gra w badmintona?

Zobacz film: "Porzuciła pracę w korporacji dla badmintona"

spis treści

1. Zasady gry w badmintona

Badminton kojarzy nam się z wakacyjną grą, którą mogliśmy się cieszyć na podwórku, podczas urlopu nad jeziorem lub działce. Jednak badminton jest sportem halowym, a gra odbywa się na specjalnym boisku, które przypomina kort tenisowy.

Jakie są zasady badmintona? Mecz badmintona składa się z dwóch setów rozgrywanych do 21 punktów. Punkty są liczone tak samo jak w siatkówce. Jeżeli w secie mamy wynik 20:20, to wygrywa ta strona, która jako pierwsza zdobędzie dwupunktową przewagę. Zasady badmintona określają również sytuację w której może dojść do remisu przy stanie punktowym 29:29, wówczas zwycięża ta strona, która zdobędzie 30. punkt.

Zasady badmintona nie są skomplikowane, dlatego też ta gra jest bardzo popularna na całym świecie. Ze względu na proste zasady badmintona jest to sport dzięki któremu można aktywnie spędzić czas na powietrzu. Odbijanie lotki rakietkami jest również potocznie nazywane grą w kometkę.

Ćwiczenia ramion
Ćwiczenia ramion

Trening na ramiona i mięśnie klatki piersiowej można wykonywać w domu lub na siłowni. Aby ćwiczyć w domu,...

zobacz galerię

2. Wpływ na zdrowie badmintona

Badminton pozytywnie wpływa na zdrowie. Dzięki niemu możemy schudnąć. Gra się w niego bardzo przyjemnie, a zasady badmintona nie są skomplikowane przez co nawet nie wiemy jak miło mija nam trening. Zapominamy o spalanych kaloriach oraz spalanej tkance tłuszczowej. Godzinna gra w badmintona pozwala spalić od 340 do 480 kalorii. Dzięki systematycznym treningom badmintona można zrzucić ok. 4 kg miesięcznie.

Systematyczna gra w badmintona sprawi, że pozbędziemy się zadyszki. Gra sprawia, że zwiększa się pojemność płuc i łatwiej nam się oddycha. Wpływa to także na to, że mamy więcej energii oraz żaden wysiłek nie jest nam straszny. Gra w badminton wpływa pozytywnie na naszą kondycję.

Trening badminton pozwala nam popracować nad mięśniami. Są to świetne ćwiczenia na umięśnienie nóg, ramion oraz pośladków. Wszystko to, że podczas meczu wykonujemy wypady, szybkie sprinty oraz wyskoki. Gra w badmintona wpłynie pozytywnie na mięsnie grzbietu i przyczyni się do zmniejszenia bólów kręgosłupa.

Badminton wpływa pozytywnie na refleks i koncentrację. Osoby, które grają w badmintona są bardziej spostrzegawcze i szybciej podejmują decyzje.

Podczas trzysetowego meczu w badminton zawodnicy potrafią przebiec ok. 2 km. Godzinna gra w badmintona pomaga także na obniżenie cukru we krwi. Jeżeli trenujemy badminton często to poprawi się metabolizm glukozy w organizmie.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.