Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Hit z TikToka pod lupą trycholożki. Skąd efekt lśniących włosów?

 Aleksandra Zaborowska
19.06.2024 12:20
Mycie włosów colą? Trycholog wyjaśnia mechanizm triku z TikToka
Mycie włosów colą? Trycholog wyjaśnia mechanizm triku z TikToka (YouTube, Instagram)

Co jakiś czas ponownie pojawia się krążący od lat po sieci trend związany z myciem włosów colą. Trycholog podsumowuje, na czym opiera się ta metoda i wyjaśnia, czy warto z niej korzystać.

spis treści

1. Mycie włosów colą

Choć twórcy internetowi dwoją się i troją, żeby ponownie wzbudzić zainteresowanie kontrowersyjną metodą pielęgnacyjną, ich zapędy ostudzają eksperci obecni w mediach społecznościowych, którzy dementują lub potwierdzają skuteczność modnych trików.

Zdaniem trycholożki klinicznej Olgi Poniatowskiej, napoje typu cola nie posiadają składników powierzchniowo czynnych, które mogłyby łączyć się z brudem i sebum i w jakikolwiek sposób pomagać z oczyszczaniem pasm i skóry głowy. Skąd więc efekt lśniących włosów, który możemy zobaczyć w sieci?

Cola ma dużą zawartość cukru, który w pielęgnacji może być stosowany jako humektant, a składniki humektantowe mają za zadanie nawilżyć i wygładzić strukturę włosa. Ponadto, odczyn pH napojów typu cola jest mocno kwaśny (nawet bardziej niż ocet), co w zestawieniu z humektantem z cukru może tworzyć efekt uszczelnienia łusek, co powoduje wygładzenie i wydobywa blask włosów.

Zobacz film: "Na kilka dni straciła wzrok. Wszystko przez farbę do włosów"

Mimo to ekspertka ostrzega przed wprowadzaniem takiej metody do swojej rutyny pielęgnacyjnej.

2. Dlaczego nie należy myć włosów colą?

Pomimo pozornie korzystnych efektów na włosy, warto podkreślić, że napoje tego typu nie są przeznaczone do pielęgnacji włosów czy skóry - w odróżnieniu od szamponów, które przechodzą wiele atestów właśnie do tego zastosowania. Powszechnie wiadomo też, że triki z colą wykorzystywane są do takich celów jak odkamienianie czy mycie toalet.

Warto więc przemyśleć: skoro jest to produkt sprawdzający się przy tego typu czynnościach, czy na pewno chcemy, aby nasza skóra głowy oraz włosy miały z nim kontakt?

Ponadto ekspertka przestrzega przed zbyt częstym narażaniem pasm na kontakt z produktami o bardzo kwaśnym odczynie, które mogą sprawić, że włosy szybko staną się kruche, matowe i przesuszone - choć początkowo faktycznie mogą zachwycać blaskiem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze