Trwa ładowanie...

Joga twarzy - zalety, zasady, naturalny lifting, przykładowe ćwiczenia

Joga twarzy to naturalny sposób na utrzymanie pięknego, młodzieńczego wyglądu twarzy. Jesli ćwiczenia jogi twarzy będziemy wykonywać regularnie oraz z odpowiednią techniką, zadziałają one na naszą twarz lepiej niż różne kremy, poprawiając owal twarzy, zmniejszając głębokość zmarszczek i relaksując całą twarz.

Zobacz film: "Joga idealna w walce ze stresem"

spis treści

1. Dlaczego warto wykonywać jogę twarzy?

Każdego dnia mięśnie twarzy wykonują tysiące ruchów, które nadają wyraz naszym emocjom, ale jednocześnie utrwalają zmarszczki i stopniowo nas postarzają. Aby ten proces spowolnić, nie potrzeba jednak drogich zabiegów i talentów chirurgów plastycznych.

Odpowiednie i regularne ćwiczenia twarzy mogą zapewnić skórze naturalny "lifting". W jaki sposób ćwiczyć jogę twarzy, by zapewnić najlepsze rezultaty, wyjaśnia Malwina Zasada, kosmetolog, trener krajowy i ekspert francuskiej marki Institut Esthederm.

Joga twarzy to ćwiczenia zyskujące coraz większą popularność
Joga twarzy to ćwiczenia zyskujące coraz większą popularność

Młody wygląd przez długie lata to wypadkowa wielu czynników: w dużej mierze genów, ale przede wszystkim stylu życia i sposobów pielęgnacji skóry. Mogą one skutecznie opóźnić pojawienie się widocznych zmarszczek i utratę jędrności, odpowiedzialną za opadanie owalu twarzy.

Spośród wielu możliwości przeciwdziałania tym procesom największą popularnością cieszą się zabiegi kosmetyczne i medycyny estetycznej. Tymczasem istnieje prosty i skuteczny sposób na naturalne zachowanie młodego wyglądu – joga twarzy.

Regularnie wykonywana gimnastyka mięśni twarzy może zapewnić starzejącej się skórze naturalny "lifting", sprawdzi się też jako zabieg prewencyjny. Jak to możliwe?

Stymulacja mięśni odpowiedzialnych za zwiotczenie skóry, praca na tkankach skóry i pobudzenie mikrokrążenia są w stanie kompleksowo oddziaływać na tkankę łączną, naczynia krwionośne i mięśnie, które odpowiadają za utrzymanie rysów.

Gimnastyka twarzy pomaga zatem uelastycznić skórę, poprawić kontur i owal twarzy, stymulując naturalne mechanizmy pracy mięśni.

Joga twarzy pozwala uaktywnić mięśnie, o których często zapominamy
Joga twarzy pozwala uaktywnić mięśnie, o których często zapominamy

– Jogę twarzy można wykonywać samodzielnie w domu. W celu obniżenia stopnia napięcia mięśni należy wykonywać ruchy ostukujące i oklepujące, z kolei ugniatanie połączone z rolowaniem będzie miało działanie zwiększające sprężystość skóry. Ruchy należy powtarzać od 3 do 6 razy na wybranych partiach twarzy. Masaż warto wykonać po dokładnym oczyszczeniu skóry twarzy, po aplikacji kremu liftingującego np. Lift&Repair Absolute Smothing Cream – mówi Malwina Zasada.

2. Joga twarzy jako naturalny lifting

Joga twarzy to sposób gimnastyki twarzy, który za zadanie ma ujędrnienie skóry, poprawienie krążenia krwi pod skórą twarzy, usunięcie toksyn oraz wygładzenie zmarszczek, co przyniesie rozjaśnienie skóry i odmłodzenie jej. Pod skórą naszej twarzy znajduje się ponad pięćdziesiąt mięśni, które, tak samo jak inne mięśnie w naszym ciele, również możemy wyćwiczyć.

– Na hasło "gimnastyka" automatycznie myślimy o sposobach na zachowanie zgrabnej sylwetki, zapominając zwykle, że możemy również ćwiczyć twarz. Tymczasem mamy aż 54 mięśnie mimiczne, które każdego dnia ciężko pracują, napinając skórę, m.in., okolic oczu, czoła, obszaru między brwiami oraz na wysokości nosa i ust, powodując przy tym trwałe zmiany w naszej skórze – wyjaśnia ekspert.

– Mimika ekspresyjna twarzy powoduje powstawanie zmarszczek, w procesie zwanym miostarzeniem. Dodatkowo zmiany zachodzą także w związku ze starzeniem chronologicznym, czyli utratą napięcia, konturu i owalu twarzy oraz zwiotczeniem skóry.

Starzenie hormonalne wzmacnia szereg tych zmian, doprowadzając jednocześnie do utraty gęstości i zwiększonej suchości skóry twarzy oraz zaniku siatki adipocytów, co bezpośrednio przekłada się na zmianę rysów twarzy.

Gdy zaczynamy pracować z mięśniami twarzy wykonując jogę twarzy, zwiększa się objętość i ich napięcie, co działa tak, jak naturalny lifting.

Efekty jogi twarzy powinny być zauważalne już po dwóch lub trzech tygodniach od momentu, w którym rozpoczęliśmy jej stosowanie.

10 sposobów na pozbycie się zmarszczek z dłoni
10 sposobów na pozbycie się zmarszczek z dłoni [11 zdjęć]

Jeden z najczęstszych problemów kobiet to pomarszczone dłonie. Niestety, dłonie wiele przechodzą w ciągu...

zobacz galerię

3. Jak wykonywać jogę twarzy?

Technika jogi twarzy nie jest trudna do opanowania, ważne jednak jest, abyśmy ją znali, ponieważ jest ona ważna dla uzyskania odpowiednich skutków. Do wykonywania jogi twarzy nie potrzebujemy żadnych przyrządów ani kosmetyków, zatem jest to zabieg mogący poprawić wygląd naszej skóry całkowicie za darmo.

Jedyne, czego wymaga joga twarzy to regularność w wykonywaniu ćwiczeń. Ćwiczenia możemy wykonywać rano, wieczorem, przed komputerem, oglądając telewizję, w samochodzie, na spacerze. Joga twarzy polega na napinaniu oraz rozluźnianiu mięśni, wysuwaniu języka, nadymaniu policzków, oraz wielu innych ruchach mimicznych.

4. Przykładowe ćwiczenia jogi twarzy

Skuteczność jogi twarzy zależy od stopnia regularności, z jaką wykonywane są ćwiczenia. Warto robić to codziennie – wystarczy 5 minut, by wzmocnić oddziaływanie produktów pielęgnacyjnych.

– Po przećwiczeniu mięśni twarzy warto nałożyć na skórę kosmetyki uzupełniające i wzmacniające pielęgnację np. produkty rofesjonalne opracowane przez francuską markę kosmetyków Institut Esthederm z linii Lift&Repair, które oparte są na składnikach o działaniu odżywczym i naprawczym oraz przyspieszającym proces odnowy komórkowej – mówi ekspert.

Lift&Reapair to pielęgnacja o intensywnym działaniu regenerującym, odbudowującym i zapobiegającym oznakom starzenia się skóry. Kompleks unikatowych patentów oraz technologii m.in. Wody Komórkowej Cellular Water – zainspirowanej wodą naturalnie obecną w skórze oraz Repair Technology i Lift Technology, które powodują naprawę skóry z efektem liftingu na powierzchni i regeneracji struktur nośnych w głębszych warstwach.

Krem zapewnia natychmiastowy lifting skóry, naprawia uszkodzone tkanki, napręża i ujędrnia oraz stymuluje optymalne funkcjonowanie komórek skóry.

4.1. Twarz buddy

Siadamy z wyprostowanym kręgosłupem i zamkniętymi oczami. Poruszamy szczęką w lewo i prawo, aby ją rozluźnić. Uśmiechamy się lekko i pozwalamy zrelaksować się twarzy. Pozostajemy w tej pozycji od jednej do trzech minut.

Dzięki jodze twarzy zmniejszymy zmarszczki i poprawimy jędrność skóry
Dzięki jodze twarzy zmniejszymy zmarszczki i poprawimy jędrność skóry (123RF)

4.2. Lew

Ręce uginamy w łokciach i unosimy do góry, bierzemy głęboki wdech i mocno zaciskamy mięśnie twarzy oraz pięści. Trzymamy napięcie przez 5 sekund, wraz z wydechem wysuwamy mocno język. Ćwiczenie powtarzamy 5 razy.

4.3. Zdziwienie

Zachowujemy zrelaksowaną twarz, otwieramy oczy szeroko, tak, jakbyśmy właśnie otrzymali szokującą wiadomość, jednak nie unosimy przy tym brwi, ani nie marszczymy czoła. Otwieramy jedynie szeroko oczy, a resztę twarzy pozostawiamy w stanie zrelaksowanym. Następnie wpatrujemy się z szeroko otwartymi oczami w jakiś punkt przestrzeni przez pięć sekund. Całość powtarzamy pięć razy.

Przeczytaj także

4.4. Kręcenie oczami

To ćwiczenie ma na celu zmniejszenie worków pod oczami, zmarszczek i kurzych łapek. Aby je wykonać, musimy utrzymywać twarz w pozycji zrelaksowanej. Patrzymy najpierw w lewo, potem patrzymy przed siebie i w prawo. Nie ruszamy przy tym szyją, twarz musi pozostać w bezruchu. Całość powtarzamy pięć razy, a na koniec ćwiczenia zamykamy mocno oczy i próbujemy "spojrzeć" w dół przez dziesięć sekund.

4.5. Joga policzków

To zadanie ma na celu wzmocnienie mięśni policzkowych. Wdychamy powietrze przez nos, a następnie przesuwamy je z jednego policzka do drugiego, aż do momentu, w którym będziemy musieli zaczerpnąć powietrza. Wydychamy przez usta.

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.