Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Makijaż u wizażysty skończył się bolesną infekcją. Youtuberka ostrzega

Avatar placeholder
05.10.2023 09:29
Youtuberka ostrzega przed drobnym błędem
Youtuberka ostrzega przed drobnym błędem (East News, YouTube)

Dermatolodzy i kosmetolodzy od dawna zwracają uwagę na to, by pamiętać o odpowiedniej higienie podczas makijażu. O konsekwencjach drobnego błędu na własnej skórze przekonała się Joanna Ferdynus-Gołuszko, znana też jako Maxineczka.

spis treści

1. Makijaż u wizażysty

W filmiku opublikowanym na YouTube Maxineczka opowiedziała o swoich zmaganiach z infekcją bakteryjną oczu, której nabawiła się podczas makijażu u wizażysty. Początkowo nic nie zapowiadało kłopotów. Wszystko przebiegło w najlepszym porządku. Po kilku godzinach Maxineczka zaczęła jednak odczuwać zmęczenie i lekkie szczypanie powiek. Była jednak przekonana, że jest to spowodowane zbyt dużą liczbą produktów.

Zmycie makijażu nie przyniosło jednak ulgi, a po godzinie jedno oko zaczęło łzawić, puchnąć i było mocno podrażnione. Youtuberka niezwłocznie umówiła się na wizytę u lekarza. Kolejnego dnia spuchło i łzawiło także drugie oko.

Dolegliwości okazały się naprawdę dokuczliwe. Spuchnięte oczy nieustannie łzawiły, ropiały i bolały, a Youtuberka nie była w stanie nic zrobić tego dnia. Lekarz bez zbędnych wstępów przepisał antybiotyki.

Zobacz film: "10 urodowych trików, które musisz znać"

2. Częsta przyczyna infekcji

Antybiotyk niestety nie rozwiązał problemu, a wręcz go pogorszył. Druga wizyta u lekarza skutkowała kolejnym antybiotykiem, infekcja okazała się bardzo agresywna. Oczy udało się w pełni wyleczyć po ośmiu dniach.

Maxineczka cieszy się, że do infekcji nie doszło przed ważnym wydarzeniem, a jednocześnie ma nadzieję, że jej historia zostanie potraktowana jako przestroga. Wystarczy jeden błąd, by nabawić się bolesnych dolegliwości.

Youtuberka zauważa, że higiena przyborów została zachowana, ale podczas nakładania eyelinera miał on kontakt z miejscem, gdzie został wcześniej nałożony. Badania laboratoryjne ujawniły, że właśnie ten produkt był winowajcą stanu oka.

Przyczyną infekcji był gronkowiec złocisty, który często prowadzi do zakażeń w salonach kosmetycznych i podczas wizażu. Drobne zaniedbanie może mieć naprawdę przykre konsekwencje, zaleca się więc przestrzeganie higieny zarówno w domu, jak i sprawdzanie salonów pod kątem przestrzegania procedur.

Dominika Najda, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze