Trwa ładowanie...

Ból mięśni utrzymujący się 1-2 dni po treningu świadczy o jego zbyt dużej intensywności (WIDEO)

Zobacz film: "Ból mięśni utrzymujący się 1-2 dni po treningu świadczy o jego zbyt dużej intensywności"

Kiedy wybieramy się na trening, często zapominamy o najważniejszej rzeczy, czyli o rozgrzewce, co w konsekwencji prowadzi nas do bólu, licznych urazów czy nawet kontuzji. Taki sam efekt czeka nas, jeśli przesilimy swój organizm i nadamy mu zbyt duże obciążenia. „Mamy dwa rodzaje bólów mięśniowych. Jednym z nich są zakwasy, drugim jest opóźniony ból mięśni. Często jest tak, że te dwie formy są mylone. Zakwasy tak naprawdę występują już pod koniec naszego treningu i u osób początkujących powinny się utrzymywać jeszcze dzień później, ale sukcesywnie z godziny na godzinę powinniśmy odczuwać, że one schodzą, czyli że mięśnie bolą nas mniej” – tłumaczy Marlena Miszkiewicz.

Ból mięśni po treningu jest często spowodowany dużą intensywnością ćwiczeń
Ból mięśni po treningu jest często spowodowany dużą intensywnością ćwiczeń
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.