Trwa ładowanie...

Hula hop z wypustkami i masażerem - zasady i rodzaje ćwiczeń

Marzysz o smukłej talii z wcięciem osy? Całe życie stosujesz najróżniejsze diety, ale efekty są widoczne tylko na chwilę? Czy w swojej codzienności masz czas na ruch i sport? Jeżeli nie, to koniecznie musisz to zmienić. Może sport nie jest twoją mocną i ulubioną formą spędzania wolnego czasu, ale jest pewien gadżet, który na pewno ci się spodoba.

Zobacz film: "Bóle kręgosłupa"

spis treści

1. Czym jest hula-hop

Na pewno pamiętacie z dzieciństwa wielkie, kolorowe koła, którymi bawił się niemal każdy. Na jakiś czas odeszły do lamusa, by wrócić na rynek sportu w nieco zmienionej formie. Powstały hula hop z wypustkami, zwykłe, a nawet te z masażerem.

Hula-hop to cienki okrąg zrobiony zwykle z plastiku. "Zabawa" z nim polega na okręcaniu go dookoła bioder, poruszając rytmicznie tułowiem. Ćwiczenia z wykorzystaniem hula-hopu są efektywne i pomagają w krótkim czasie wysmuklić talię i wymodelować sylwetkę.

Zwykły hula-hop jest dobrym pomysłem, jednak jeszcze lepsze efekty przyniosą ćwiczenia z wykorzystaniem dodatkowych atrybutów - wypustek, masażerów, etc.

2. Hula-hop z wypustkami

Ćwiczenie z hula-hop z wypustkami wcale nie jest trudne. Jedyne czego potrzebujesz, to dobre chęci i trochę miejsca, żebyś mogła swobodnie kręcić wielkim kołem. Można wybrać jedno z dwóch typów hula hop, z wypustkami lub bez, obydwa są tak samo skuteczne.

Zasada tych ćwiczeń jest następująca: hula hop powinno znajdować się na naszej talii, musimy wykonać rozmach i złapać balans ciała podczas intensywnego kręcenia sprzętem. Hula-hop z wypustkami doskonale modeluje naszą sylwetkę, ujędrnia mięśnie brzucha i niweluje wady postawy. Hula hop można używać także na inne partie ciała: uda, ramiona.

Na początku tej przygody będzie ciężko załapać prawidłową technikę kręcenia hula hop z wypustkami, jednak nie można się poddawać. Trening czyni mistrza w każdej dziedzinie. Warto pomyśleć o szybkich i długotrwałych efektach, które uzyskamy dzięki trenowaniu z hula hop z wypustkami.

2.1. Rodzaje ćwiczeń na hula-hop z wypustkami

Ćwiczenie 1: Stań w środku koła w lekkim rozkroku. Pokieruj hula hop z wypustkami na talię, napnij mocno mięśnie brzucha i powolutku zacznij kręcić kołem. Podczas kilku pierwszych ruchów hula hop może spadać, ale nie zniechęcaj się i walcz dalej. Zobaczysz, że będzie szło ci tylko lepiej. Możesz włączyć ulubioną muzykę, w rytm niej kręcić kołem. Kiedy już nabierzesz wprawy, staraj się przenosić hula hop z wypustkami raz wyżej, raz niżej, cały czas wprawiając je w ruch.

Ćwiczenie 2: Tym razem skupiamy się na ramionach. Zasada jest taka sama. Wkładamy rękę w hula–hoop i zaczynamy kręcić ręką, tym razem pójdzie nam łatwiej. Jeżeli posiadamy hula hop z wypustkami, dodatkowo będziemy ujędrniać skórę. Po treningu możesz być nieco obolała, ale z każdym kolejnym razem będzie lepiej.

Ćwiczenie 3: Trening ud - w tego typu ćwiczeniach hula hop może posłużyć, jako podpórka do trzymania prawidłowej postury ciała. Oprzyj się jedną ręką o koło, napnij brzuch i wyprostuj plecy. Jedną nogę trzymaj stabilnie na podłożu, a drugą wykonuj wymachy w tył i w bok. Pamiętaj, aby wykonywać je powoli, by mieć świadomość swojego ciała i tego, jak pracują twoje mięśnie.

Ćwiczenie 4: Na prawidłową postawę ciała - obejmij koło w obie ręce. Stań na palcach, a koło przenieś do góry, powoli zmieniaj pozycję i ciągnij hula hop przed siebie. Wykonuj te ćwiczenia na przemiennie, w kilku seriach.

To samo ćwiczenie możesz wykonywać także na boki, w tego typu treningu angażujesz do poprawnej pracy cały kręgosłup, jak również boczne mięśnie brzucha. Możesz położyć się na brzuchu, ręce wyciągnąć przed siebie, wziąć hula hop i odrywać klatkę piersiową i uda od podłoża. W tym ćwiczeniu również wzmacnia się odcinek szyjny i lędźwiowy kręgosłupa.

3. Hula-hop z masażerem

Hula-hop z masażerem charakteryzuje tym, że z jego wewnętrznej strony znajdziemy 40 półkul, które są na stałe do niego przytwierdzone. Podczas wykonywania ćwiczeń kule dodatkowo pobudzają do pracy poszczególne partie mięśniowe. Dla osób rozpoczynających swoją przygodę z hula hop z masażerem, radzę rozpocząć od krótkich ćwiczeń, gdyż po skończonym treningu mogą wystąpić siniaki na ciele, jednak te z biegiem czasu nie będą się pojawiać, wystarczy, że poznamy odpowiednią technikę ćwiczeń na hula-hop z masażerem oraz będziemy ćwiczyć regularnie.

Hula-hop z masażerem powinno być odpowiednio dopasowane do osoby ćwiczącej, odpowiedni rozmiar to ten, gdy postawimy koło na ziemi i będzie ono sięgało nam do linii żeber. Materiał z jakiego wykonany jest hula-hop z masażerem to najczęściej plastik, ale może znaleźć także hula-hop z polistyrenu lub z polietylenu. Hula-hop z masażerem powinno ważyć maksymalnie 3 kilo, nie powinno nam ciążyć, ponieważ nie damy rady wykonywać ćwiczeń.

3.1. Co dają ćwiczenia z hula-hop z masażerem

Każdy rodzaj sportu przynosi nam mniejsze lub większe efekty zdrowotne, tak jest też w wypadku regularnych ćwiczeń z hula-hop z masażerem. Efekty takiego treningu to przede wszystkim:

  • spalanie kalorii – 60 minut ćwiczeń to ponad 400 spalonych kalorii;
  • wzmocnienie mięśni brzucha, również tych głębokich, pracują mięśnie boczne, skośne i proste;
  • rozluźnienie mięśni grzbietu – ruszanie hula hop na biodrach powoduje, że mięśnie się rozluźniają, a my mamy większą świadomość ciała i zwiększony zakres ruchów;
  • większa wytrzymałość i stabilność stawów i kości;
  • poprawa stanu zdrowia – kiedy wykonujemy energiczne ruchy to w ciele płynie więcej tlenu, a co za tym idzie poprawa krążenie krwi i wydolności serca;
  • poprawa ogólnej koordynacji ruchowej.

Dodatkowo hula-hop z masażerem poprawia stabilność i wytrzymałość mięśni, co prowadzi do poprawnej postawy ciała.

Ćwiczenie wykonywane za pomocą hula-hop z masażerem nazywane są ćwiczeniami low-impact, gdyż ich intensywność nie jest zbyt duża. Ćwiczenia z pomocą hula-hop z masażerem, są proste. Kolana są zawsze lekko zgięte, plecy proste, brzuch napięty, w związku z tym ćwiczenia takie mniej obciążają stawy.

Hula-hop z masażerem to idealny trening dla dzieci i osób starszych, na pewno nie spowoduje żadnych kontuzji i jest bezpiecznym treningiem, który wpływa na całą naszą sylwetkę.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.