Trwa ładowanie...

Hula hop - ćwiczenia, hula-hop z wypustkami i masażerem

Hula-hop to nie tylko świetna zabawa, ale także szansa na doskonałe wymodelowanie sylwetki. Regularne kręcenie plastikową obręczą hula hop sprawia, że brzuch jest twardszy i bardziej płaski, a w naszej talii pojawia się atrakcyjne wcięciecie. Kręcenie hula hop poprawia także ogólną kondycję oraz nastrój. Jedną z zalet ćwiczeń z hula hop jest niski koszt obręczy i szeroki zakres ćwiczeń jakie można dzięki niej wykonać.

spis treści

1. Czym jest hula-hop?

Na pewno pamiętacie z dzieciństwa wielkie, kolorowe koła, którymi bawił się niemal każdy. Na jakiś czas odeszły do lamusa, by wrócić na rynek sportu w nieco zmienionej formie. Powstały hula hop z wypustkami, zwykłe, a nawet te z masażerem.

Zobacz film: "Bóle kręgosłupa"

Hula-hop to cienki okrąg zrobiony zwykle z plastiku. "Zabawa" z nim polega na okręcaniu go dookoła bioder, poruszając rytmicznie tułowiem. Ćwiczenia z wykorzystaniem hula-hopu są efektywne i pomagają w krótkim czasie wysmuklić talię i wymodelować sylwetkę.

Zwykły hula-hop jest dobrym pomysłem, jednak jeszcze lepsze efekty przyniosą ćwiczenia z wykorzystaniem dodatkowych atrybutów - wypustek, masażerów, etc.

2. Ćwiczenia z hula-hop

Ćwiczenia z hula-hop na zgrabną talię powinny wyglądać w następujący sposób: stań w lekkim rozkroku, ugnij nogi w kolanach, a następnie napnij mięśnie brzucha. Obiema rękami chwyć hula-hop w ten sposób, aby znalazło się mniej więcej na wysokości pasa.

Następnie oprzyj obręcz o bok ciała i lekkim ruchem wpraw hula-hop w ruch. Od razu zacznij poruszać biodrami i staraj się utrzymywać hula hop mniej więcej na wysokości pasa.

Hula-hop będzie spadać przez kilka pierwszych prób, jednak nie zniechęcaj się, ponieważ chwila wytrwałości wystarcza, aby nauczyć się kręcić hula-hop nawet przez kilkanaście minut bez przerwy.

Ćwiczenia z hula-hop ujędrniające uda i pośladki: postaw przed sobą hula hop, jednocześnie delikatnie opierając się o krawędź obręczy. Następnie napnij mięśnie brzucha i oddychaj głęboko podczas każdego ruchu.

Ciężar ciała przenieś na prawą nogę, a lewą nogę podnieś w bok, aby poczuć rozciąganie się uda. Palce stopy powinny być skierowane do przodu. Po chwil opuść powoli nogę. Po 15 powtórzeniach zmień nogę.

Ćwiczenia z hula-hop na dekolt: aby poprawić wygląd dekoltu, regularnie wykonuj ćwiczenia z hula-hop. Stań w pozycji rozkroku o szerokości bioder, ugnij kolana i wciągnij głęboko brzuch. Wyciągnij ręce przed siebie, mniej więcej na wysokości klatki piersiowej.

Powyższe ćwiczenia z hula-hop wykonywane regularnie pomogą ci uzyskać wcięcie w talii, piękne mięśnie pośladków oraz dekolt. Codzienne wykonywanie ćwiczeń z hula-hop przyniesie efekty już po dwóch tygodniach.

Pojedynczy trening z hula-hop powinien trwać ponad 30 minut, ponieważ dopiero po takim czasie organizm zacznie spalać tkankę tłuszczową, która jest w nim osadzona. Każda sesja treningowa hul-hop spali około 200 kalorii, a po 2 tygodniach regularnego treningu z hula-hop zobaczymy pierwsze wyraźne efekty na naszej sylwetce.

Już po dwóch tygodniach, w zależności od naszej budowy i naszych predyspozycji, obwód talii może zmniejszyć się od jednego do dwóch centymetrów.

3. Hula-hop z wypustkami

Ćwiczenie z hula-hop z wypustkami wcale nie jest trudne. Jedyne czego potrzebujesz, to dobre chęci i trochę miejsca, żebyś mogła swobodnie kręcić wielkim kołem. Można wybrać jedno z dwóch typów hula hop, z wypustkami lub bez, obydwa są tak samo skuteczne.

Zasada tych ćwiczeń jest następująca: hula hop powinno znajdować się na naszej talii, musimy wykonać rozmach i złapać balans ciała podczas intensywnego kręcenia sprzętem. Hula-hop z wypustkami doskonale modeluje naszą sylwetkę, ujędrnia mięśnie brzucha i niweluje wady postawy. Hula hop można używać także na inne partie ciała: uda, ramiona.

Na początku tej przygody będzie ciężko załapać prawidłową technikę kręcenia hula hop z wypustkami, jednak nie można się poddawać. Trening czyni mistrza w każdej dziedzinie. Warto pomyśleć o szybkich i długotrwałych efektach, które uzyskamy dzięki trenowaniu z hula hop z wypustkami.

3.1. Rodzaje ćwiczeń na hula-hop z wypustkami

Ćwiczenie 1: Stań w środku koła w lekkim rozkroku. Pokieruj hula hop z wypustkami na talię, napnij mocno mięśnie brzucha i powolutku zacznij kręcić kołem. Podczas kilku pierwszych ruchów hula hop może spadać, ale nie zniechęcaj się i walcz dalej.

Zobaczysz, że będzie szło ci tylko lepiej. Możesz włączyć ulubioną muzykę, w rytm niej kręcić kołem. Kiedy już nabierzesz wprawy, staraj się przenosić hula hop z wypustkami raz wyżej, raz niżej, cały czas wprawiając je w ruch.

Ćwiczenie 2: Tym razem skupiamy się na ramionach. Zasada jest taka sama. Wkładamy rękę w hula–hoop i zaczynamy kręcić ręką, tym razem pójdzie nam łatwiej. Jeżeli posiadamy hula hop z wypustkami, dodatkowo będziemy ujędrniać skórę. Po treningu możesz być nieco obolała, ale z każdym kolejnym razem będzie lepiej.

Ćwiczenie 3: Trening ud - w tego typu ćwiczeniach hula hop może posłużyć, jako podpórka do trzymania prawidłowej postury ciała. Oprzyj się jedną ręką o koło, napnij brzuch i wyprostuj plecy.

Jedną nogę trzymaj stabilnie na podłożu, a drugą wykonuj wymachy w tył i w bok. Pamiętaj, aby wykonywać je powoli, by mieć świadomość swojego ciała i tego, jak pracują twoje mięśnie.

Ćwiczenie 4: Na prawidłową postawę ciała - obejmij koło w obie ręce. Stań na palcach, a koło przenieś do góry, powoli zmieniaj pozycję i ciągnij hula hop przed siebie. Wykonuj te ćwiczenia na przemiennie, w kilku seriach.

To samo ćwiczenie możesz wykonywać także na boki, w tego typu treningu angażujesz do poprawnej pracy cały kręgosłup, jak również boczne mięśnie brzucha. Możesz położyć się na brzuchu, ręce wyciągnąć przed siebie, wziąć hula hop i odrywać klatkę piersiową i uda od podłoża. W tym ćwiczeniu również wzmacnia się odcinek szyjny i lędźwiowy kręgosłupa.

4. Hula-hop z masażerem

Hula-hop z masażerem charakteryzuje tym, że z jego wewnętrznej strony znajdziemy 40 półkul, które są na stałe do niego przytwierdzone. Podczas wykonywania ćwiczeń kule dodatkowo pobudzają do pracy poszczególne partie mięśniowe.

Dla osób rozpoczynających swoją przygodę z hula hop z masażerem, radzę rozpocząć od krótkich ćwiczeń, gdyż po skończonym treningu mogą wystąpić siniaki na ciele, jednak te z biegiem czasu nie będą się pojawiać, wystarczy, że poznamy odpowiednią technikę ćwiczeń na hula-hop z masażerem oraz będziemy ćwiczyć regularnie.

Hula-hop z masażerem powinno być odpowiednio dopasowane do osoby ćwiczącej, odpowiedni rozmiar to ten, gdy postawimy koło na ziemi i będzie ono sięgało nam do linii żeber.

Materiał z jakiego wykonany jest hula-hop z masażerem to najczęściej plastik, ale może znaleźć także hula-hop z polistyrenu lub z polietylenu. Hula-hop z masażerem powinno ważyć maksymalnie 3 kilo, nie powinno nam ciążyć, ponieważ nie damy rady wykonywać ćwiczeń.

4.1. Efekty ćwiczeń hula-hop z masażerem

Każdy rodzaj sportu przynosi nam mniejsze lub większe efekty zdrowotne, tak jest też w wypadku regularnych ćwiczeń z hula-hop z masażerem. Efekty takiego treningu to przede wszystkim:

  • spalanie kalorii – 60 minut ćwiczeń to ponad 400 spalonych kalorii;
  • wzmocnienie mięśni brzucha, również tych głębokich, pracują mięśnie boczne, skośne i proste;
  • rozluźnienie mięśni grzbietu – ruszanie hula hop na biodrach powoduje, że mięśnie się rozluźniają, a my mamy większą świadomość ciała i zwiększony zakres ruchów;
  • większa wytrzymałość i stabilność stawów i kości;
  • poprawa stanu zdrowia – kiedy wykonujemy energiczne ruchy to w ciele płynie więcej tlenu, a co za tym idzie poprawa krążenie krwi i wydolności serca;
  • poprawa ogólnej koordynacji ruchowej.

Ćwiczenie wykonywane za pomocą hula-hop z masażerem nazywane są ćwiczeniami low-impact, gdyż ich intensywność nie jest zbyt duża. Kolana są zawsze lekko zgięte, plecy proste, brzuch napięty, w związku z tym ćwiczenia takie mniej obciążają stawy.

Hula-hop z masażerem to idealny trening dla dzieci i osób starszych, na pewno nie spowoduje żadnych kontuzji i jest bezpiecznym treningiem, który wpływa na całą naszą sylwetkę.

Musisz to wiedzieć

Hula hop to sposób na smukłą sylwetkę.
Hula hop to sposób na smukłą sylwetkę. (iStock)
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.