Trwa ładowanie...

Kickboxing - charakterystyka, zasady, rodzaje

Kickboxing jest to dyscyplina sportowa, w której dozwolone są ciosy bokserskie oraz kopnięcia. Dzieli się na japoński i amerykański. To bardzo dynamiczna sztuka walki, wymagająca dużej sprawności fizycznej. Trening pozwala nie tylko spalić kalorie i wysmuklić mięśnie, ale także opanować sztukę samoobrony, co może niejednokrotnie uratować nas albo innych.

Zobacz film: "Czy trening z elementami kickboxingu jest skuteczny?"

spis treści

1. Czym jest kickboxing

Kickboxing jest to sztuka walki, która łączy ze sobą bokserskie ciosy i kopnięcia. Słowo kick oznacza po angielsku "kopnięcie" lub "kopać", boxing oznacza "boks". Wyróżniamy dwa rodzaje kickboxingu: japoński oraz amerykański.

Kinckboxinh japoński jest połączeniem karate oraz boksu tajskiego, natomiast kickboxing amerykański różni się od japońskiego tym, że wykonuje się go w formule full-contact.

Oznacza to, że ciosy mogą być zadawane z całej mocy i z całej siły. Kickboxing to sztuka walki bardzo dynamiczna, która wymaga od zawodnika rozluźnienia oraz szybkości. Osoby trenujące kickboxing, mogą pozbyć się zbędnych kilogramów i ukształtować sylwetkę.

Który sport spala najwięcej kalorii?
Który sport spala najwięcej kalorii? [15 zdjęć]

Sport przyspiesza przemianę materii i pomaga w zdrowy sposób pozbyć się tłuszczu z ciała. To jeden z...

zobacz galerię

2. Prawidłowa postawa ciała w kicboxingu

Elementem podstawowym w kickboxingu jest odpowiednia postawa oraz ułożenie ciała. Nogi powinny być ugięte lekko w kolanach, a lewa stopa i lewe ramię (u osób praworęcznych) powinny być wysunięte lekko do przodu. Dłonie powinny być złożone w pięści i powinny pełnić funkcję ochronną.

Prawa pięść powinna znajdować się na wysokości twarzy, lekko z boku, lewa pięść natomiast tuż przed twarzą. Łokcie w kickboxingu nie powinny odstawać, a powinny przylegać do tułowia, natomiast podbródek powinien być przybliżony do klatki piersiowej.

Szybkość zadawanych w kickboxingu ciosów jest ważniejsza od siły, której źródłem jest odpowiedni skręt ciała, który poprzedza cios. Zawodnik podczas trenowania kickboxingu powinien być rozluźniony. Napięcie niewłaściwych mięśni może skutkować poważną kontuzją.

3. Wpływ kickboxingu na zdrowie

Kickboxing jest sportem, a każdy sport wpływa korzystnie na nasze zdrowie. Trenowanie tej sztuki walki kształtuje sylwetkę, poprawia kondycję oraz wzmacnia mięśnie. Jedynym minusem jest przygarbiona postawa ciała, dlatego do treningów kickboxingu warto dołączyć pływanie, które będzie wpływało korzystnie na naszą postawę ciała.

Zobacz także:

Trenowanie kickboxingu to świetny sposób na spalanie tkanki tłuszczowej, zwłaszcza że podczas treningów skacze się także na skakance. Kickboxing jest energiczny i szybki, dlatego jest też świetnym sposobem na rozładowanie negatywnych emocji, pozbycie się stresu.

4. Kickboxing a inne sporty

Jeśli nie jesteś przekonany do kickboxingu i ten sport po prostu do Ciebie nie przemawia to możesz wybrać jakiś inny sport. Jest wiele rodziajów sztuk walki. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Jeśli chcesz trenować sztuki walki do wyboru masz między innymi: muay thai czyli inaczej tajski boks, który jest bardzo popularny, capoeira, którą trenować mogą zarówno mężczyźni i kobiety i która również jest bardzo popularna, taekwondo czy karate. Są też szkoły gdzie możesz uczyć się: ju-jitsu, judo, aikido, tai chi czy kungfu.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.