Trwa ładowanie...

Zjada 6 jaj na śniadanie. Tak wygrywa konkursy kulturystyczne

Opalone ciała, idealne sylwetki i duża konkurencja. To codzienność konkursów kulturystycznych. Przygotowania do zawodów trwają od ośmiu do dwunastu tygodni. Oprócz ogromnej ilości czasu spędzonego na siłowni konieczna jest również odpowiednio dobrana dieta. Jak wygląda trening i spożywanie posiłków przez kulturystę?

Zobacz film: "Dieta wikingów"

1. Restrykcyjna dieta

Ariell Grinberg mieszka w Nowym Jorku. Od ponad dwóch lat trenuje, aby móc występować w zawodach kulturystycznych. Kobieta zdradziła jak wyglądają jej posiłki. W ciągu dnia je ich sześć. Dzień rozpoczyna śniadaniem, na które składa się 6 jaj.

Osiągnięcie idealnej sylwetki kosztuje wiele wyrzeczeń
Osiągnięcie idealnej sylwetki kosztuje wiele wyrzeczeń (Instagram)

Posiłki przygotowywane są bardzo rygorystycznie. Każdy produkt jest dokładnie ważony. Nad wszystkim czuwa surowy trener. Planowanie pożywienia wymaga konkretnego określenia ilości węglowodanów, tłuszczu i biała. Jest to konieczne, aby móc uzyskać efekt ”rzeźbionego ciała”. Dziewczyna musi uważać nawet na żucie gumy. Może narazić się na zbędne, dodatkowe węglowodany.

Aby uzyskać sześciopak na brzuchu trzeba trzymać się restrykcyjnych zasad
Aby uzyskać sześciopak na brzuchu trzeba trzymać się restrykcyjnych zasad (Instagram)

Ariell wydaje się jednak nie przejmować wyrzeczeniami. Podkreśla, że ten styl życia jest jej wyborem. Poza tym uwielbia konkurować. Motywuje ją to i napędza do działania. Poza sezonem dieta kobiety jest mniej restrykcyjna. Jak sama mówi przyzwyczaja się do surowych zasad, ale jak tylko otworzy opakowanie ulubionych ciastek, to nie przestaje ich iść jeść, dopóki się nie skończą.

Dieta dla sportowców i osób aktywnych fizycznie
Dieta dla sportowców i osób aktywnych fizycznie [9 zdjęć]

To jedna z najczęściej stosowanych diet wśród sportowców. Jej mechanizm polega na dostarczaniu organizmowi...

zobacz galerię

2. Typowy dzień kulturysty

Jak wygląda dzień treningowy Ariell? Budzi się wcześnie. Już o 6:00 rano zaczyna ćwiczyć. Przez 45 minut wykonuje trening cardio. Następnie o 7:00 je śniadanie złożone z pół tuzina jaj. O 11:00 je lunch. Najczęściej są to: kurczak, szparagi, fasolka lub ogórki. Uważa jednak na węglowodany, które zawierają niektóre rośliny. O 14:00 jest pora na obiad. Kobieta zjada przeważnie czerwone mięso, kurczaka lub indyka i wyliczone 12 migdałów. Czasem jest to jeszcze porcja zielonych warzyw.

Nie tylko mordercze treningi są ważne dla kulturysty. Dieta to podstawa!
Nie tylko mordercze treningi są ważne dla kulturysty. Dieta to podstawa! (Instagram)

Ważny jest również posiłek przed treningiem. Są to warzywa, ryż lub słodkie ziemniaki. Wolniej się trawią i pomagają zachować energię przez cały dzień. Po godzinie 20:00 i po wyczerpującym treningu, kobieta ma zaplanowany kolejny posiłek. Przeważnie są to węglowodany i białko np. ryż jaśminowy czy ziemniaki. Ostatni posiłek o 18:00? To nie dla kulturystów! Ariell na koniec dnia zjada jeszcze porcję białek i warzyw. Potem kładzie się spać. Wstaje i... zaczyna od nowa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.