Trwa ładowanie...

Ćwiczenia - rodzaje, odpowiedni sprzęt, efekty

Każde ćwiczenia muszą być właściwie dopasowane nie tylko do możliwości fizycznych osoby trenującej, ale przede wszystkim do głównych założeń planu treningowego. Na początku należy nie tylko dopasować zestaw ćwiczeń, ale także odpowiednią dietę.

Zobacz film: "JAK PRZYGOTOWAĆ POSIŁEK PO TRENINGU?"

spis treści

1. Ćwiczenia - rodzaje

Ćwiczenia kardio są to zestawy, które wpływają pozytywnie nie tylko na wytrzymałość, ale też na kondycję całego organizmu. Tego rodzaju ćwiczenia zalecane są nie tylko dla osób chcących zredukować zbędną tkankę tłuszczową, ale również chcą poprawić swoją sprawność fizyczną. Ćwiczenia rodzaju kardio poprawiają ogólny stan zdrowia. Odmianą treningu kardio jest trening interwałowy, który polega na połączeniu ćwiczeń wymagających dużego wysiłku z ćwiczeniami ało intensywnymi.

Trening aerobowy to ćwiczenia uważane za odmianę treningu cardio. Ćwiczenia aerobowe polegają na długotrwałym i jednostajnym wykonywaniu danej czynności przykładem takiego ćwiczenia aerobowego jest trucht. Natomiast ćwiczenia cardio to np.: skakanie na skakance, bieganie, pływanie, ćwiczenia na rowerku stacjonarnym.

Trening siłowy są to ćwiczenia, których głównym celem jest rozbudowa mięśni. Oczywiście wszystko zależy od głównych założeń planu treningowego, ponieważ, niektóre ćwiczenia mają za zadanie wypracowanie większej masy mięśniowej, a jeszcze inne ćwiczenia powodują jedynie zarys ćwiczonego mięśnia. Trening tego rodzaju to wbrew pozorom nie tylko ćwiczenia wykonywane z dużymi ciężarami. Wiele zależy od poprawnego wykonywania ćwiczenia.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej
Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej [6 zdjęć]

Oto lista ćwiczeń (w kolejności od najmniej do najbardziej efektywnych), podczas których spalisz najwięcej...

zobacz galerię

Trening siłowy to ćwiczenia, które mogą być wykonywane właściwie przez wszystkich. To trening pozwalający nie tylko na spalenie odpowiedniej ilości kalorii, ale też wpływa pozytywnie na przemianę materii. Inną zaletą treningu siłowego jest to, że ćwiczenia zapewniają rzeźbę sylwetki.

2. Ćwiczenia - odpowiedni sprzęt

Oprócz właściwie dobranego planu treningowego duże znaczenie ma równie właściwie dobrany sprzęt treningowy. Ćwiczenia powinny być wykonywane na sprzęcie adekwatnym do planu treningu. Ponieważ jest wiele rodzajów treningów, ćwiczenia mogą być wykonywane nie tylko na sali treningowej, ale także na boisku czy po prostu w domu. Jeśli nie wiemy, jaki sprzęt będzie pasował do naszych ćwiczeń to warto porosić o radę specjalistę.

Wybierając sprzęt sportowy należy pamiętać, że musi być nie tylko odpowiednio dobrany, ale przede wszystkim wykonany z wysokiej jakości materiałów. Wykonując ćwiczenia trzeba się czuć bezpiecznie. Sprzęt musi być właściwie zamontowany, ale najważniejsze, aby wykonując ćwiczenia, przykładowo na ławeczce treningowej wybrany sprzęt był dopasowany do wagi osoby ćwiczącej. Zakupiony sprzęt musi być odpowiedni do rodzaju wykonywanych ćwiczeń, częstotliwości treningu i liczby osób, które będą na nim trenowały.

3. Ćwiczenia - efekty

Jedno jest pewne, regularne wykonywanie ćwiczeń przynosi spektakularne efekty naszemu ciału i samopoczuciu. Ćwiczenia zapewniają poprawę sylwetki, spalenie kalorii, zmniejszenie obwodów ciała czy jędrność skóry. Oprócz tego poprawimy działanie układu krwionośnego i odpornościowego. Będziemy czuli się lepiej we własnej skórze i będziemy mieli więcej energii do wykonywania codziennych czynności.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.