Trwa ładowanie...

Platforma wibracyjna - zalety, przeciwwskazania, ćwiczenia

Jesteś osobą aktywną fizycznie? Sport jest twoją pasją i sposobem na życie? Lubisz poznawać nowinki sportowe i testować różne nowe urządzenia? Warto zatem wybróbować platformę wibracyjną. Sprzęt istnieje na rynku sportowym już od dłuższego czasu, ale nie każdy z niej korzysta, gdyż budzi sporo kontrowersji wśród ćwiczących i trenerów. Co warto o niej wiedzieć?

Zobacz film: "Wpływ sportu na zdrowie"

spis treści

1. Czym jest platforma wibracyjna?

Platforma wibracyjna ma za zadanie wprawić nasze mięśnie i ciało w ruch wibracyjny, który ma wzmacniać efekty treningu. Producenci twierdzą, że urządzenie o ponad połowę zwiększa pracę mięśni.

Sprawia także, że możemy dłużej wytrzymać w danej pozycji, a osobom bardziej zaawansowanym pomaga zwiększać intensywność treningu. Platform wibracyjnych jest naprawdę dużo na rynku fitness.

Istnieją takie bez dodatkowych gadżetów, ale występują również takie, które posiadają dodatkowe wyposażanie, na którym możemy dodatkowo ćwiczyć ręce czy inne partie ciała.

2. Zalety platform wibracyjnych

  • poprawia samopoczucie psychiczne,
  • poprawia kondycję mięśni,
  • angażuje do pracy wszystkie części ciała,
  • zwiększa elastyczność stawów, więzadeł i ścięgien,
  • poprawia stan skóry,
  • zmniejsza cellulit,
  • spala tkankę tłuszczową,
  • zwiększa metabolizm,
  • wspomaga pracę układu krwionośnego i hormonalnego,
  • wspomaga regenerację organizmu,
  • redukuje ból,
  • oczyszcza organizm z toksyn,
  • poprawia koordynację motoryczną.

3. Przeciwwskazania do treningu na platformach wibracyjnych

  • choroby serca,
  • padaczka,
  • choroby nowotworowe do 5 lat od wyleczenia,
  • spondyloza bez niestabilności,
  • choroba Parkinsona,
  • ciąża,
  • połóg,
  • okres karmienia piersią,
  • przepuklina,
  • kamica nerkowa,
  • kamica żółciowa,
  • choroba wieńcowa,
  • świeże rany pooperacyjne,
  • choroby zapalne i zakaźne,
  • zakrzepowe zapalenie żył.

4. Ćwiczenia na platformie wibracyjnej

  • Stań na platformie wibracyjnej, oprzyj się lekko rękami i wykonuj pełne przysiady, zrób 30 powtórzeń.
  • Jedną stopę ułóż na platformie wibracyjnej, drugą oprzyj o podłogę, wykonuj przysiad bułgarski, 12 powtórzeń na nogę.
  • Plank na platformie wibracyjnej także jest możliwy, oprzyj łokcie o platformę, a zadarte palce ułóż na podłodze, trzymaj 30 sekund. Pamiętaj o prostych plecach i napiętym brzuchu.
  • Wykonaj 20 pompek, opierając się dłońmi o platformę.
  • Usiądź tyłem do platformy na ziemi, dłonie oprzyj o platformę, unieś pośladki i wykonuj unoszenie tułowia na samych rękach, 20 razy.
Platforma wibracyjna - zalety, przeciwwskazania, ćwiczenia
Platforma wibracyjna - zalety, przeciwwskazania, ćwiczenia (123RF)

Musisz to wiedzieć

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.