Trwa ładowanie...

Wystarczą 4 minuty. Rzeźbią sylwetkę jak skalpel

Avatar placeholder
12.06.2024 17:27
4 minuty wystarczą, by cieszyć się piękną sylwetką
4 minuty wystarczą, by cieszyć się piękną sylwetką (Getty Images)

Jeżeli brakuje ci czasu na siłownię lub długie treningi w domu, mam dla ciebie idealne rozwiązanie! Oto 5 prostych ćwiczeń, które zna chyba każdy. Wykonywane regularnie i w odpowiedni sposób mogą zdziałać cuda. Cały trening zajmie ci tylko 4 minuty, więc będzie ciężko o wymówki. Jedyne czego będziesz potrzebował to kawałek wolnego miejsca i odrobina motywacji. Do dzieła!

spis treści

1. Odchudza i rzeźbi sylwetkę

Warto codziennie wykonywać poniższy zestaw ćwiczeń. Nie tylko ładnie wyrzeźbisz sylwetkę, ale i schudniesz bez większych wyrzeczeń - wystarczy, że równocześnie ograniczysz tłuste i słodkie produkty. Nie musisz też wydawać pieniędzy na karnet na siłowni, czy drogi sprzęt. Te ćwiczenia z powodzeniem wykonasz w domu.

2. Pajacyki

Czas ćwiczenia: 45 sekund

Zobacz film: "Trening bez wysiłku. Robi cuda z sylwetką"

Mimo że wydają się niepozorne, pajacyki są częścią amerykańskich ćwiczeń wojskowych. Przyczyniają się do poprawy kondycji oraz zwiększenia wydolności układu krążenia. Aby je wykonać, stań prosto, a ręce ułóż wzdłuż ciała. Skocz, rozkładając nogi i jednocześnie podnosząc ręce nad głowę. Szybko wróć do pozycji wyjściowej i powtarzaj tak przez 45 sekund.

3. Przysiady

Czas ćwiczenia: 60 sekund

Czas ćwiczenia: 60 sekund

Stań prosto, stopy rozstaw na szerokość bioder i wypychając pośladki do tyłu, obniż pozycję ciała. Wyobraź sobie, że siadasz na krześle. Utrzymuj proste plecy i napięty brzuch, a kolana nie powinny przekraczać linii palców stóp, ani schodzić się do środka. Wróć do pozycji wyjściowej i powtarzaj ten ruch przez 60 sekund. Przysiady doskonale wzmacniają mięśnie pośladków oraz nóg.

4. Wykroki chodzone

Czas ćwiczenia: 60 sekund

Stań prosto, stopy na szerokość barków, ręce oprzyj o biodra. Zrób szeroki krok do przodu i obniż ciało, aż przedniej kolano zgiętej nogi będzie pod kątem 90 stopni. Obniż ciało do momentu, aż tylna noga dotknie podłogi. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ruch drugą nogą. Pamiętaj, aby utrzymać proste plecy, a kolano nie przekraczało linii palców stóp. Powtarzaj przez 60 sekund.

5. Pompki

Czas ćwiczenia: 30 sekund

Uklęknij na ziemi, rozstaw ręce, stopy i kolana na szerokość ramion. Oderwij kolana od ziemi i powoli opuszczaj ciało, zginając ręce i chowając łokcie do boków, następnie wróć do pozycji wyjściowej. Upewnij się, że twoje ciało pozostaje w prostej linii przez cały czas. Pompki świetnie wzmacniają mięśnie klatki piersiowej i triceps, wykonuj je przez 30 sekund.

6. Plank

Czas ćwiczenia: 30 sekund

To ćwiczenie nie tylko wzmacnia mięśnie brzucha, ale także doskonale spala kalorie. Aby wykonać to ćwiczenie, połóż się na brzuchu, a następnie unieś ciało do góry, opierając się wyłącznie o dłonie i palce stóp. Utrzymuj tę pozycję w prostej linii od głowy do pięt, napinając mięśnie brzucha i pośladków. Pilnuj, aby biodra nie opadały ani nie unosiły się zbyt wysoko.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze