Trwa ładowanie...

Pośladki – charakterystyka, dieta, trening, masaż

Pośladki to część ciała, nad którą kobiety najczęściej pracują. Zazwyczaj narzekamy, że nasze pośladki są za mało odstające i obwisłe. Pośladki w łatwy i przyjemny sposób można wyćwiczyć, sprawiając, że pupa uniesie się ku górze i będzie jędrna. Jakie ćwiczenia będą idealne na jędrne i mocne pośladki?

Zobacz film: "Ćwiczenia dla osób, które mają siedząca pracę"

spis treści

1. Pośladki – charakterystyka

Mięśnie pośladkowe są mięśniami używanymi każdego dnia. Pośladki używamy podczas siadania, wstawania, kucania czy chodzenia, w związku z tym są to mięśnie bardzo mocne i wytrzymałe z natury.

Trening pośladków można śmiało wykonywać nawet kilka razy w tygodniu, ale jeżeli chcemy, można dodawać ćwiczenia na pośladki do dowolnego treningu partii mięśniowych. Należy wiedzieć, iż podczas ćwiczeń, pośladki muszą być cały czas bardzo mocno spięte. Trzeba czuć każdy mięsień, a nie bezwładnie machać nogą.

Poznaj sposób na poprawę kształtu pośladków. Ćwicz i zmieniaj swój wygląd
Poznaj sposób na poprawę kształtu pośladków. Ćwicz i zmieniaj swój wygląd [5 zdjęć]

Jędrne, zgrabne pośladki to cel wielu kobiet. Od marzeń do realizacji droga jest długa i wyczerpująca....

zobacz galerię

2. Pośladki – dieta

Oczywiście, aby nasze pośladki były jędrne i wyglądały naprawdę dobrze, to należy rozpocząć tę pracę od odpowiedniej diety. Dieta powinna być zdrowa i zbilansowana. Posiłki muszą być zjadane w równych odstępach, co 3 – 4 godziny. Ważne jest wykluczenie z diety słodyczy, słonych przekąsek oraz napoi gazowanych. Musimy postawić na warzywa, węglowodany i produkty bogate w białko.

Picie wody jest także bardzo ważne. Powinno się wypijać przynajmniej 3 litry niegazowanej wody dziennie. Dzięki temu nasza skóra nabierze blasku i stanie się jędrniejsza, a także zredukuje się znienawidzony przez kobiety cellulit.

Czasami zdarza się tak, że w organizmie zatrzymuje się nam nadmiar wody, poprzez który możemy czuć się niedobrze i niekomfortowo. Żeby to sprawdzić, warto wypijać napar z pokrzywy. Pokrzywę należy pić kilka razy dziennie przez kilka dni. W tym czasie woda powinna schodzić z obciążanych nią miejsc.

3. Pośladki – trening

Podczas walki o wymarzone, idealne pośladki niezbędny będzie odpowiedni trening. Trening na pośladki nie jest trudny, gdyż pośladki wytrzymują duże obciążenia, a można je ćwiczyć nawet kilka razy w tygodniu.

Poniżej przedstawię przykładowy trening na pośladki:

  • Wykroki z obciążeniem – stajemy w lekkim rozkroku. Stopy powinny znajdować się na szerokości bioder. Bierzemy do rąk hantle odpowiedniej dla nas ciężkości. Wykonujemy wykrok jednej nogi do przodu, w taki sposób, aby kolano drugiej nogi było jak najbliżej podłoża. To ćwiczenie na pośladki powtarzamy 25 razy na każdą nogę.
  • Przysiad ze spięciem – nogi rozstawiamy na szerokość bioder. Wykonujemy przysiad, schodząc jak najniżej, wracając do pozycji stojącej, wspinamy się na palce i mocno spinamy pośladki. Ćwiczenie wykonujemy 30 razy.
  • Unoszenie nogi – dłonie i kolana powinny znajdować się na twardym i stabilnym podłożu. W tej pozycji unosimy prostą nogę w górę i opuszczamy w dół. Ćwiczenie staramy się wykonywać powoli, ale długo, by poczuć, jak pracują mięśnie pośladków.

Musisz to wiedzieć

Powinniśmy wykonywać około 6 – 9 ćwiczeń na pośladki po 4 serie. Wszystkie ćwiczenie, podczas których czujemy, że mocno pracują mięśnie pośladków i ud, będą odpowiednie na wyrobienie pośladków. Ćwiczenia można dowolnie modyfikować, jednak najlepsze mogą okazać się przysiady, wykroki, unoszenie nóg, dodatkowo można dodać obciążenie, które da nam szybciej widoczne efekty.

4. Pośladki – masaż

Dobrym sposobem na poprawę skóry pośladków, jest wykonywanie masażu tychże okolic. Masaż można wykonywać kilka razy dziennie, a dwa razy w tygodniu zastosować peeling. Na noc można wcierać w pośladki także kremy na cellulit.

Jeżeli jesteśmy niecierpliwi i chcemy szybko zobaczyć efekty, można udać się do profesjonalnego gabinetu kosmetycznego i skorzystać z zabiegów, które mają na celu wymodelowanie pośladków albo usunięcie rozstępów lub cellulitu. Tego typu zabiegi będą droższe, ale na pewno przyniosą oczekiwane efekty.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.