Trwa ładowanie...

Joga kundalini – pomysłodawca, zasady, zalety, zajęcia

Odmian jogi jest bardzo wiele i każda z nich jest wyjątkowa. Joga kundalini to nazwa brzmiąca dość magicznie i tajemniczo, jednak wyjątkowo. Joga kundalini łączy ze sobą techniki, które wpływają na rozwój ciała i umysłu. Opanowanie tego rodzaju jogi gwarantuje zadowolenie psychiczne, jak i fizyczne oraz całkowitą możność radzenia sobie ze stresem. Chcesz odzyskać pełnię ciała i umysłu? Poznaj technikę joga kundalini.

Zobacz film: "Joga idealna w walce ze stresem"

spis treści

1. Joga kundalini – pomysłodawca

Jogę kundalini rozpowszechnił Yogi Bhajana, który był hinduskim nauczycielem. Bhajana rozpowszechnił swój nowy pomysł na jogę kundalini na Stany Zjednoczone oraz Europę. W latach 70 nauczyciel jogi otworzył własną praktykę jogi kundalini, a następnie stał się jej mistrzem i nauczał pozostałych chętnych. Jego praktyki zachowały się do dziś i korzystają z nich nawet polscy nauczyciele jogi kundalini.

2. Joga kundalini – zasady

Joga kundalini została wymyślona przede wszystkim dla osób, które nie mają czasu na odpoczynek, są zaganiane i mają codziennie natłok obowiązków.

Podczas zajęć jogi kondalinu należy skupić się na pięciu elementach:

  • asanach – pozycje jogi;
  • pranajamach – praca nad oddechem;
  • medytacji;
  • mantrze – śpiew i dźwięk;
  • mudrach – gestykulacja rękami.
Joga dla początkujących
Joga dla początkujących [19 zdjęć]

O zaletach jogi nikogo nie trzeba przekonywać. Joga jest dla wszystkich i zawsze możesz zacząć ją ćwiczyć,...

zobacz galerię

Opanowanie wszystkich pięciu elementów daje możliwość wydobycia z głębi siebie energii twórczej. Ta energia ukryta jest w każdym człowieku i tylko odpowiednie dobrane ćwiczenia są w stanie ją uwolnić. Podczas regularnych ćwiczeń jogi kundalini wydobywana z wnętrza energia zaczyna wibrować i wędrować do góry kręgosłupa.

Wydobywająca się energia wędrującą po czakrach, czyli tzw. poziomach, których jest aż 7, a każdy z nich przypisany jest innej funkcji psychicznej. Twierdzi się, iż to właśnie zaburzenia związane z czakrami powodują wszystkie problemy ludzi ludzkości: niezadowolenie, lęki, wahania nastrojów, niska samoocena lub niedostateczne kontakty z otoczeniem.

3. Joga kundalini – zalety

Zalet wykonywania jogi kundalini - ale także innych odmian jogi - jest wiele. Można do nich zaliczyć:

  • świadomość własnego ciała;
  • zwiększenie elastyczności mięśni;
  • poprawa krążenie krwi w organizmie;
  • zminimalizowanie stresu;
  • zwiększenie wiary w siebie;
  • poczucie harmonii.

Joga kundalini wpływa przede wszystkim na nasz umysł. To on dostaje najwięcej pozytywów w czasie treningu. Po regularnych praktykach jogi kundalini znacznie obniżamy poziom stresu, wyciszamy się, jesteśmy spokojniejsi i bardziej opanowani. Jeżeli nasz umysł czuje się lepiej i jest w lepszej formie, to nasze ciało będzie zachowywało się podobnie.

4. Joga kundalini – zajęcia

Na zajęcia z jogi kundalini mogą udać się wszyscy, niezależnie od wieku, płci czy poziomu wytrenowania. Zajęcia z jogi kundalini zazwyczaj trwają około 90 minut. Zajęcia rozpoczyna mantra, a następnie wykonywana jest rozgrzewka. Po rozgrzewce wykonywane są ćwiczenia właściwe, czyli zestawy asan. Potem następuje rozluźnienie całego ciała i medytacja. Podczas zajęć słychać spokojną muzykę.

Na zajęcia jogi kundalini należy zaopatrzyć się w stosowny strój. Najlepiej, aby nie ograniczał on ruchów, zazwyczaj ćwiczy się na boso. Nie można spożywać żadnych środków odurzających przed zajęciami, ponieważ zaburzają przepływ energii.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.