Trwa ładowanie...

Trampolina do fitnessu – zasady, zalety

Trampolina do fitnessu to jedno z najnowszych odkryć w fitnessie. Dzięki trampolinom do fitnessu, kluby fitness przechodzą oblężenie. To wszystko przez zajęcia, które odbywają się właśnie na trampolinach. Trampolina do fitnessu daje możliwości spalania kalorii i poprawy sylwetki. Czy każdy może ćwiczyć na trampolinie do fitnessu? I czy ćwiczenia na trampolinie są trudne?

Zobacz film: "Wpływ sportu na zdrowie"

spis treści

1. Trampolina do fitnessu – zasady

Trampolina kojarzyć się może z dziecięcą zabawą i słusznie. Z tego znamy trampoliny, jednak dzisiaj – nieco zmodyfikowane trampoliny – znalazły nowe zastosowanie.

Trampoliny do fitnessu to nowa forma aktywności fizycznej. Dzięki treningom na trampolinie do fitnessu spalimy nadmiar tkanki tłuszczowej, poprawimy kondycję oraz będziemy się świetnie bawić.

Na trampolinie do fitnessu odbywają się nowe zajęcia fitness – jumping frog. Trampolina do fitnessu jest niewielkich rozmiarów i dostosowana jest dla jednego człowieka. Trampolina do fitnessu jest bardzo wytrzymała, dlatego nie ma możliwości, by zrobić sobie krzywdę. Trampolina posiada także drążek znajdujący się tuż przed ćwiczącym, który służy do podpierana się w czasie ćwiczeń i chroni nas od upadku.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej
Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej [6 zdjęć]

Oto lista ćwiczeń (w kolejności od najmniej do najbardziej efektywnych), podczas których spalisz najwięcej...

zobacz galerię

Podczas treningów na trampolinie do fitnessu wykonywane są ćwiczenia siłowe i aerobowe w rytm muzyki. Muzyka nie jest wyznacznikiem, może być dowolna. Ćwicząc na trampolinie do fitnessu, należy się bardzo skupić, gdyż łatwo można stracić równowagę.

Jeżeli przekonały nas ćwiczenia na trampolinie do fitnessu, to najbezpieczniej jest zapisać się na nie do klubu fitness. Można zaopatrzyć się w domową, mniejszą trampolinę do fitnessu, jednak dyskomfort gwarantowany. Na zajęciach fitness instruktorzy dbają o nas i pokazują jak ćwiczyć, żeby nie wypaść z trampoliny albo nie doznać kontuzji czy urazu.

Ćwiczenia na trampolinie do fitnessu są dla każdego. Jednak są bardzo wykańczające. Jeżeli cierpimy z powodu przewlekłych chorób serca lub jesteśmy po kontuzji i nie wiemy, czy możemy zacząć tego typu trening, to skonsultujmy się z lekarzem.

2. Trampolina do fitnessu – zalety

Zalet treningów na trampolinie do fitnessu jest mnóstwo. Skakanie na trampolinie jest skuteczniejsze niż samo bieganie, a podczas jednego, godzinnego treningu można spalić ponad 700 kalorii. To bardzo dużo, jednak należy przygotować się na ostry trening. Skacząc na trampolinie do fitnessu, pracują wszystkie mięśnie: mięśnie brzucha, mięśnie nóg, mięśnie rąk, plecy. Nawet jeżeli uprawiamy sport regularnie, to dzień po treningu będą doskwierały nam bolesne zakwasy.

Oprócz chudnięcia, trampoliny do fitnessu gwarantują też bardzo dobrą kondycję fizyczną, większą świadomość własnego ciała oraz ogrom wydzielających się endorfin.

Wystarczą regularne trening dwa, trzy razy w tygodniu, by zauważyć różnicę w sylwetce. Oczywiście treningi na trampolinie do fitnessu przynoszą szybkie i spektakularne efekty, ale tylko i wyłącznie wtedy, jeżeli będą połączone z odpowiednio zbilansowaną dietą. Ćwiczenia na trampolinie do fitnessu pozwolą się odstresować, poznać nowe osoby oraz uciec od codziennej rutyny.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.