Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Najczęstsze błędy popełniane podczas koloryzacji włosów w domu

Błędy w domowej koloryzacji włosów
Błędy w domowej koloryzacji włosów

Tańszą alternatywą dla koloryzacji włosów w salonie fryzjerskim jest samodzielne ich farbowanie w domu. Aby efekt był zgodny z oczekiwaniami, a włosy pozostały zdrowe, przeprowadzenie tego zabiegu wymaga wiedzy i umiejętności. Niejednokrotnie kobiety wykonujące koloryzację włosów w zaciszu łazienki popełniają podstawowe błędy. Jakie?

Wydaje się, że zabieg koloryzacji włosów w domu jest prosty do przeprowadzenia. Niezbędne informacje i wskazówki znajdują się bowiem w instrukcji dołączonej do opakowania farby. Jednakże nierzadko efekt zabiegu jest daleki od zamierzonego. Jeżeli rozpoczniemy przygodę z malowaniem włosów od trwałej farby, nieprędko rozstaniemy się z nowym kolorem włosów, który jednak wcale nie musi nas satysfakcjonować. Dlatego najlepiej pierwsze próby poczynić, wykorzystując szampony koloryzujące, które są mniej trwałe, a kolor wypłukuje się po kilkunastu myciach.

spis treści

1. Brak próby uczuleniowej przed koloryzacją włosów

Zanim użyjemy farby do włosów, powinnyśmy przeprowadzić próbę uczuleniową. Jest to szczególnie ważne, gdy planujemy zastosować nowy, nieznany nam dotąd produkt. Istotę i zasadność tego kroku podkreśla mgr Marta Stachowicz, kierownik Działu Badawczo-Wdrożeniowego firmy Joanna – Bardzo ważnym elementem farbowania w domu jest przeprowadzenie próby alergicznej. (...) Obecnie rośnie liczba osób uczulonych na różne składniki, w tym składowe farb do włosów, dlatego tak ważne jest przeprowadzenie takiego testu.

Zobacz film: "10 urodowych trików, które musisz znać"

Jak przeprowadzić próbę uczuleniową? Szczegóły znajdziemy w ulotce informacyjnej. Zazwyczaj należy nanieść niewielką ilość rozrobionej uprzednio farby na skórę w zgięciu łokcia i spłukać po upływie kwadransa. Następnie przez 2 dni obserwujemy fragment skóry. Jeżeli pojawi się wysypka, będziemy czuć pieczenie, to znak, że powinnyśmy zrezygnować z użycia danego produktu.

Zobacz też: Straciła wzrok na kilka dni. Skutki uboczne farbowania włosów

2. Rozrobienie farby zbyt wcześnie

Warto pamiętać, że farba już po rozrobieniu (połączeniu we właściwych proporcjach kremu koloryzującego z utleniaczem) szybko się utlenia. Co to oznacza? Zmienia swój kolor i właściwości. Jeżeli planujemy pokryć nią nie tylko odrosty, ale włosy na całej długości, powinnyśmy rozrobić ją dwukrotnie. Pierwszą partię stosujemy na czubku głowy, a kolejną na pasma i końcówki.

3. Nieprzestrzeganie zalecanego czasu koloryzacji

Informacja o tym, jak długo powinnyśmy trzymać farbę na włosach, jest zawarta w instrukcji (każda farba ma inny skład, więc fakt, że farbowałyśmy włosy wielokrotnie, nie oznacza, że schemat postępowania z produktem innego producenta jest taki sam). To czas obowiązujący już po równomiernym i dokładnym rozprowadzeniu farby po powierzchni włosów. Jeżeli zmyjemy ją przedwcześnie, uzyskamy nietrwały i nienasycony kolor, jeśli pozostawimy farbę na dłużej, kondycja włosów ulegnie pogorszeniu.

4. Nieprawidłowo dobrany kolor farby

Efekt koloryzacji zależy nie tylko od kondycji włosów, ale również ich wyjściowego (naturalnego lub uzyskanego po poprzednim farbowaniu) koloru. Ponadto zmiana powinna uwzględniać odcień skóry. Metamorfoza o 180 stopni, czyli z blondynki w brunetkę i odwrotnie, nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem, nie tylko ze względu na wizerunek, ale i stan włosów. Dlatego najlepiej decydować się na koloryzację farbą maksymalnie o dwa tony ciemniejszą lub jaśniejszą od koloru wyjściowego.

Jak podkreśla mgr Marta Stachowicz – Drastyczne zmiany koloru, czyli przechodzenie z kolorów ciemnych do jasnych lub odwrotnie, wymaga kilkustopniowego farbowania, a efekty mogą różnić się od tych przedstawionych na opakowaniu czy we wzornikach. Warto pamiętać, że farba w odcieniu kasztanu u blondynki da efekt rudych włosów, a u szatynki jedynie ożywi odcień.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze