Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Style karate

Style karate
Style karate

Karate jest jedną z najpopularniejszych sztuk walki. Jego korzenie wywodzą się z Chin, chociaż miejscem, gdzie technika ta się w pełni rozwinęła jest wyspa Okinawa. Samo słowo „karate” tłumaczy się jako „pusta ręka”, co wiąże się z faktem, iż na Okinawie w czasach początków tej sztuki walki noszenie broni było zabronione. Istnieją różne style karate, z których część powstała jeszcze na Okinawie, a inne opracowano na potrzeby turniejów. Pierwsza grupa określana jest jako style tradycyjne, a druga jako style turniejowe.

spis treści

1. Karate Kyokushin

Kyokushin-Kai to japoński styl karate, opracowany przez Oyamę Masutatsu w latach 50. XX wieku. Nazwa pochodzi od dwóch słów, oznaczających dążenie do prawdy.

W karate Kyokushin łączą się wpływy takich stylów, jak Kempo i Gojuryu oraz filo zofii zen. Dużą rolę w karate Kyokushin odgrywa technika oddychania, wielokrotne, następujące po sobie ataki oraz techniki zabijania. Podczas treningu karate karatecy uczą się, jak powinni się poruszać, jak walczyć i jak zadawać ciosy i uderzenia.

2. Shohei-Ryu

Shohei-Ryu to tradycyjny styl karate, oparty na filozofii zen. Prekursorem tego stylu był Kanbun Uechi, dlatego też Shohei-Ryu nazywa się również Uechi-Ryu. Styl nawiązuje do walki smoka, żurawia oraz tygrysa.W tej technice duży nacisk kładzie się na regulowanie oddychania, ćwiczenia kontrolowania napięcia, okrężne bloki, szybkie, niskie kopnięcia oraz krótkie i szybkie ataki rękami. W tym stylu dopuszcza się także techniki rzucania. Karateka może w tym stylu wykonywać ataki, mając otwarte ręce.

Zobacz film: "10 urodowych trików, które musisz znać"

3. Karate Shotokan

Shotokan to jeden ze stylów karate zapoczątkowanych na Okinawie. Opracował go Gichin Funakoshi. Praktykując ten styl, nie wykorzystuje się żadnego rodzaju broni. Karate Shotokan mocno opiera się na dążeniu do samodoskonalenia. Jest to „twardy”, linearny styl, jednocześnie bardzo dynamiczny. Podczas ataku karateka najpierw trzyma dłonie na biodrach, by po chwili zadać ciosy, wychodzące po niemal środkowej linii ciała. W omawianym stylu ważną funkcję pełni blok, którym zawodnicy winni zaczynać i kończyć każdą walkę.

4. Shorinji Kempo

Jest to japoński styl karate, silnie związany z medytacją zen i tradycyjnymi naukami z Shaolin. Opracował go So Doshin. W przypadku Shorinji Kempo nauka karate rozpoczynała się od poznania jego duchowych założeń, a dopiero później można przejść do nauki technik walki. Właśnie ze względu na połączenie sztuki walki z filozofią i buddyzmem, Shorinji Kempo postrzegane jest przez wielu jako sekta religijna.

5. Inne style karate

Pozostałe tradycyjne style karate to między innymi:

  • Kobo-Jutsu,
  • Shorin-Ryu,
  • Shorei-Ryu,
  • Shotokai Karate-do,
  • Wado-Ryu,
  • Goju-Ryu,
  • Isshin-Ryu,
  • Kempo,
  • Kenpo.

Poszczególne style karate bardzo różnią się między sobą. Powszechne jest jednak połączenie filozofii karate z technikami samoobrony. Chociaż obecnie karate traktowane jest przede wszystkim jako dyscyplina sportu, dla wielu osób, które trenują ten sport walki jest to w rzeczywistości znacznie więcej – styl życia oparty na pewnych zasadach, które są drogą do psychofizycznego doskonalenia.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze