Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Włosy zaczynają wypadać? Ekspertka wskazuje winnych przerzedzania

 Karolina Rozmus
14.08.2024 17:46

Dziś włosy są nie tylko wizytówką i atrybutem urody kobiecej, ale też stanowią lustro, które odzwierciedla kondycję fizyczną oraz psychiczną. Nieważne czy długie, krótkie, siwe czy różowe... Ważne, żeby były zdrowe.

spis treści

1. Pokaż swoje włosy

Badania przeprowadzone przez markę Kerabione w lutym 2024 r. wskazują, że dla ponad 60 proc. Polek wygląd włosów to jeden z najważniejszych atrybutów kobiecości.

- To, jak wyglądają nasze włosy, ma wpływ nie tylko na to, jak wyglądamy, ale jak się czujemy i jak odbiera nas nasze otoczenie - wyjaśnia dr n. med. Magdalena Wawrzynkiewicz, specjalista dermatolog, trycholog oraz lekarz medycyny estetycznej. - Z drugiej strony nadmierne przerzedzanie się czy wypadanie włosów może być objawem wielu chorób dermatologicznych czy internistycznych - dodaje.

Raport Kerabione wskazuje, że tylko co piąta kobieta sięga po suplementy, a zaledwie osiem proc. stosuje dietę w celu poprawy kondycji włosów.

Lekarka wyjaśnia, że właściwy sposób odżywiania się, niekiedy również stosowanie odpowiednich suplementów zawierających aminokwasy budujące włosy, cynk, miedź czy selen, są bardzo ważne. Niedobory witamin czy mikroelementów związane z niewłaściwą dietą, z niektórymi chorobami i zaburzeniami wchłaniania mogą być czynnikiem, który sprawia, że nasza czupryna się przerzedza.

I w takiej sytuacji nawet najlepsza odżywka nie wystarczy. Co jeszcze wpływa negatywnie na włosy?

- Mogą to być też czynniki genetyczne, przebyte, aktywne choroby, stosowane leki, nadmierna ekspozycja na słońce - wylicza trycholog i dermatolog.

Ekspertka przyznaje, że co drugi pacjent trafia do niej z problemem wypadania włosów i dodaje, że dla pacjentów to duży stresor.

A to z kolei może powodować czy nasilać problem nadmiernej utraty włosów. Z kolei pojawienie się świądu skóry, jak wyjaśnia lekarka, w trakcie badania trychoskopem nierzadko ujawnia, że za pozornie błahym problemem stoją choroby dermatologiczne jak łojotokowe zapalenie skóry, łuszczyca czy łysienie bliznowaciejące.

Ekspertka wyjaśnia, co może wpływać na kondycję włosów
Ekspertka wyjaśnia, co może wpływać na kondycję włosów (WP)

Wniosek? Oczywisty: kondycja włosów i skóry głowy nie jest jedynie kwestią estetyki.

2. Jak Polki dbają o włosy?

A jeśli za niezadowalającym wyglądem włosów nie stoją problemy zdrowotne? Wtedy sięgamy po kosmetyki. Odżywki, maski, wcierki, a może olejowanie i masaż głowy? Choć świadomość na temat nowoczesnych metod dbania o włosy rośnie, to wciąż nie każda z nas wie, jak to robić.

- Kosmetyki do włosów powinny być dobrane do ich potrzeb - tłumaczy ekspertka. Przyznaje, że z uwagi na ogromny wybór produktów do pielęgnacji włosów i skóry głowy, ich dobór wcale nie jest łatwy. Dlatego warto skorzystać z porady eksperta, trychologa, dermatologa czy kosmetologa.

A ile czasu potrzebują nasze włosy? Z badania Kerabione wynika, że średni czas pielęgnacji włosów przez Polki to 15 minut dziennie. Ekspertka zastrzega, że to ani za krótko, ani za długo.

- To kwestia indywidualna, uzależniona od takich czynników jak długość włosów - mówi ekspertka i dodaje, że kolejna kwestia to konieczność zastosowania produktów innych niż tylko szampon czy odżywka. Dodanie do codziennej rutyny olejowania czy masażu głowy może wydłużać czas pielęgnacji włosów, ale też przełożyć się na ich lepszą kondycję.

Ekspertka odpowiada też na nurtujące niemal każdą kobietę pytanie: myć codziennie czy nie? Dr Wawrzynkiewicz podkreśla ponownie: to kwestia indywidualna, warto myć włosy codziennie, ale w przypadku wrażliwej, suchej skóry można tę czynność wykonywać co dwa dni.

Ważna jest regularność naszych poczynań, ale też konsekwencja i cierpliwość. Specjalistka radzi, by się nie zrażać, jeśli nie zobaczymy natychmiastowych efektów. Na te trzeba poczekać nawet miesiąc lub dwa.

Jedno jest pewne: zdrowy tryb życia, świadoma pielęgnacja, a gdy trzeba - konsultacje z lekarzem i wdrożenie suplementów to absolutna podstawa dbania o kondycję włosów.

Karolina Rozmus, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze